• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

subtotaliseren tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ashey70

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2020
beste alle,

in mijn voorbeeld heb ik op blad 1 een overzicht van code met daarachter een aantal van colli en gewicht en CBM

hoe kan ik op de blad "specificatie" de automatisch invullen en daarnaast ook een totaal krijgen van de kolom colli en gewicht en CBM

alvast bedank

Bijlagen

Zo voor aantal colli? (E3)
Code:
=SOM.ALS(Blad1!$A$5:$A$14;$B3;Blad1!D$5:D$14)
Je hebt nergens aangegeven in je voorbeeld wat je als uitkomst verwacht. Dus zijn de gewichten per colli of totaal? Moet er iets vermenigvuldigd worden? Wat is CBM?

beste AlexCel,

dank je wel voor het optellen gedeelte.

alleen hoe kan ik de gedeelte van het automatische in vullen van de kolommen Totaal-code & hoofd classe en sub classe voor elkaar krijgen?

mvg

zie in het menu onder gegevens>subtotaal en dan kan je eea. naar eigen voorkeur aanvinken

Bijlagen

hoi Cow18,

is er mogelijk om de gegeven op tab blad specificatie te krijgen?

Zo gepiept met een draaitabel. Na wijzigen van je brongegevens even op Gegevens, alles vernieuwen klikken.

Bijlagen

hoi beste alle,

naast mogelijkheid om dit via draaitabel te doen geen andere mogelijkheden??

bv met zoek functie en de en dan de unieke waarden na de specificatie tab te kopieren ?

mvg

met de aloude somproduct-formules.
Toch ben ik een draaitabel-fan

Bijlagen

beste jkpieterse,

de gegevens in de specificatie tab wordt eigenlijk in een standaards formulier gepresenteerd.

en deze wordt door iemand anders verwerkt.

mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan