Subversion

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Berichten
1.705
Hey,

Ik wil Subversion installeren, maar snap enkele dingen niet echt goed (en vind nergens duidelijke uitleg)

Kan iemand mij verduidelijken waarop SVN geïnstalleerd word? (apache server of je OS)
Moet ik verder nog iets anders geïnstalleerd hebben?
Welke file moet ik nu precies downloaden? (staat een hele lijst op de subversion site, lekker duidelijk voor mensen die het niet kennen)
Hoe the **** install ik het dan? (Ik heb nu dit gedownload, maar zie niet echt hoe ik het install en vind nergens meer uitleg >_>)

Ik heb geen flauw benul hoe een server precies werkt dus ik heb nix aan een link naar een artiekel dat vol techniek brol staat.

Alvast bedankt :D

Cheers
BN
 
Grinnik, Ik moet wel lachen als ik dit lees :)
Programmeert allerlei classes en modules aan elkaar en heeft moeite met het opgooien van een svn server :)

For an Apache server here's the essentials:

1. Copy bin/mod_dav_svn.so and bin/mod_authz_svn.so to the Apache modules directory.
2. Add the Subversion/bin directory to the SYSTEM PATH and reboot so all the Subversion
support dll's are visible to the Apache service.
3. Edit the Apache configuration file (httpd.conf) and make the following changes:

3a. Uncomment the following two lines:

#LoadModule dav_fs_module modules/mod_dav_fs.so
#LoadModule dav_module modules/mod_dav.so

3b. Add the following two lines to the end of the LoadModule section:

LoadModule dav_svn_module modules/mod_dav_svn.so
LoadModule authz_svn_module modules/mod_authz_svn.so

3c. Add the following to end of the file. Note: This Location directive is a
minimal example with no authentication directives. For other options,
especially authentication options, see the Subversion INSTALL file,
the Subversion Book, or the TortoiseSVN Manual.

<Location /svn>
DAV svn
SVNPath your/repository/path
</Location>

Dit is het gedeelte om je apache server te configureren tot svn server, daarnaast zul je dan natuurlijk op elke machine die je gebruikt een svn client installeren om de server te kunnen gebruiken
 
Grinnik, Ik moet wel lachen als ik dit lees :)
Programmeert allerlei classes en modules aan elkaar en heeft moeite met het opgooien van een svn server :)
Iedereen zn ding he :D

Heb al die stappen gedaan (eindelijk een duidelijke uitleg! :p) en heb nu een 'subversion usage for dummies' nodig xD
Ik merk nu dat mn apache het niet meer doet (als ik naar localhost ga ik mn browser krijg ik dat die niet kan connecten) dus veronderstel dat ik nog iets moet configureren of op een andere manier mn files moet organiseren?

Cheers
BN
 
Whuaaaaa :p

Mn apache server wil idd niet meer starten na die veranderingen :confused:
Ik gebruik WAMP, kan dat er iets mee te zien hebben?

Kan iemand mij ook een goeie SVN client voor web dev aanraden? :)

Cheers
BN
 
Hey,

Ik heb TortoiseSVN geinstaleerd, maar vind niet direct hoe het werkt (omdat ik nog geen svn server heb neem ik aan). Echter nog steeds geen idee hoe je een svn server fixed :(

Help is heel welkom :)

Cheers
BN
 
nou ben zelf ook toevallig beetje bezig geweest en ik kan je misschien wel wat verder op weg helpen.

Subversion is als eerste gemaakt om op een server met linux/windows te draaien. Erg handig is om windows bij eventuele zoekopdrachten te planten. Later merk je er grote versschillen tussen bij commands.

ten eerste heb ik hier een leuke beginners website voor subversion gebruikers/admin!
http://svn.spears.at/

Maar goed.
Subversion gebruikt in een standaard windows omgeving meestal subversion zelf(duh!),apache voor web ondersteuning en een client/server. Hiervoor raadt ik aan om met collabnet aan de slag te gaan. Collabnet is een stukje software waarmee je apache en subnet voor een deel al hebt geconfigureerd. en natuurlijk is hierbij apache al meteen werkend.

Verder na een installatie van collabnet subversion server raadt ik aan om vortoisesvn te installeren. Eventuele problemen hierbij even apart neerzetten.
Als dit allemaal minstens uitgepakt/ geinstaleerd is, is er 9 van de 10 keer een readme en install bestand. Deze doorlezen heeft vaak een uitkomst. De bedoeling van de configuratie is om een aantal bestanden samen te laten werken voor bij. de authenticatie van users.

Hiervoor gebruik je httpd.conf. hierin kan je aardig wat instellingen veranderen.

In iedergeval kom je hopelijk hier al wat verder mee. en zoals ik zei zoek op google en de bovengenoemde website biedt veel uitkomsten bij beginners, waarschuwing hierbij is dat de configuratie voor 70 procent klopt als je met collabnet gaat werken!

mvg,
gerrit

p.s. voor eventuele vragen mail/pm me maar!
 
Hey,

Ik ga dat volgende week als ik aan mn andere pc zit zeker eens proberen. Thnx voor de uitleg en verwijzingen! :D

Cheers
BN
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan