Subwoofer aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpc007

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
Hey!

Ik heb vandaag op de rommelmarkt een Trust subwoofertje gekocht, en ik wilde die graag aansluiten op mijn pc. Wat betreft geluid ben ik echt een leek, weet nog net dat groen voor speakers / headset is en roze voor microfoon :p . Mijn audio configuratie nu bestaat alleen uit twee Logitech satelliet speakers, van die kleine burodingetjes. Deze zijn via een groene jack aansluiting op mijn pc aangesloten. (ze gebruiken apart stroom, dus niet via groene aansluiting) Mijn pc heeft vrij uitgebreide 'onboard' geluidskaart, er zitten 6 jack aansluitingen aan de achterkant van mijn pc in allerlei kleuren.

Bij die subwoofer zat een oranje kabel, dezelfde kleur als mijn 'sub/center' aansluiting achter op mijn pc. Dus ik lekker oranje kabel in de subwoofer en in mijn pc, stroom aansluiten want dat heeft 'ie apart nodig, aangezet, maar geeft geen geluid. Subwoofer wordt wel direct herkend via mijn Realtek Sound Manager. Nu vraag ik me dus af, hoe krijg ik dit werkend? Moet ik misschien de groene Logitech speaker aansluiting in de groene subwoofer aansluiting doen?

Kan iemand mij helpen? :thumb:

Oh ja, achterop de subwoofer zitten de volgende aansluitingen:

JACK (boven deze aansluitingen staat 'Audio Input'
- groene ingang 'Front'
- zwarte ingang 'Rear'
- Oranje ingang 'Sub/Center' > hiermee heb ik 'm dus aangesloten want de kabel was ook oranje :rolleyes:

TULP (boven deze aansluitingen staat 'Speaker Output'
- Rode 'R Front' ingang
- Witte 'L Front' ingang
- Gele 'Center' ingang
- Rode 'R Rear' ingang
- Witte 'L Rear' ingang

En voorop zit een volumeregelaar en een basregelaar

Kunnen de speakers niet in je sub?

(gewoon een gok) Ik denk dat je pc de 2 speakers en je sub ziet als 2 audio apparaten, en dat hij dus kiest uit 1 van deze twee.
Kijk dus even bij configuratie scherm in Sounds and Audio devices, of hij dus twee apparaten ziet. (je sub en je speakertjes).

Succes

Lucas

Hoe ik het ooit heb gehad met een gewoon setje boxen + sub op mijn kamer was heel simpel.
ik had 3.5 minijack van mijn sub-woofer in mijn pc en de stroom gewoon in een stopcontact.
dan had ik tulp aansluitingen achter in mijn sub waar mijn boxen in konden.
Ik denk dat dit bij elke sub bijna gelijk is. achter in je sub kunnen natuurlijk ook ipv. tulp aansluitingen gewoon Jack aansluitingen zitten.
ik weet niet of je hier voldoende aan hebt maar je kunt ook even iets gaan uitproberen.

Mvg. Wiebel

Wat bedoel je met sound & audio devices?
Als ik de groene speaker plug in de groene aansluiting van de subwoofer stop dan heb ik geen geluid. De oranje ingang wordt wel herkend door Realtek maar dat is dan ook alles.

Hoe ik het ooit heb gehad met een gewoon setje boxen + sub op mijn kamer was heel simpel.
ik had 3.5 minijack van mijn sub-woofer in mijn pc en de stroom gewoon in een stopcontact.
dan had ik tulp aansluitingen achter in mijn sub waar mijn boxen in konden.
Ik denk dat dit bij elke sub bijna gelijk is. achter in je sub kunnen natuurlijk ook ipv. tulp aansluitingen gewoon Jack aansluitingen zitten.
ik weet niet of je hier voldoende aan hebt maar je kunt ook even iets gaan uitproberen.

Mvg. Wiebel

Jah, ik heb inderdaad zowel tulp als jack op de sub zitten. Maar als ik dus de boxen in de sub stop heb ik geen geluid.

EDIT: de sub is niet kapot want als ik in het Realtek Sound Manager de oranje ingang aangeef als frontluidspreker en ik druk op test dan hoor ik de het testtoontje van alleen de rechterluidspreker :P

Laatst bewerkt:
Dan weet ik niet zo goed waar het aan ligt maar wat je wel kunt doen is:
even een blokje kopen van 1x jack naar 2 x jack
als je snapt wat ik bedoel maar er zullen vast betere oplossingen zijn..

Mvg. Wiebel

Hm ja, ik wil natuurlijk het liefst dat het werk zonder dat ik extra spul moet halen.

Maar is het trouwens altijd zo dat als je een sub hebt dat de satelliet boxen daarin moeten en dan de sub aan de pc? Of kan het net zo goed als beiden apart aan de pc zitten?

Iemand anders nog suggesties / ideëen hierover, zeer welkom!

Hm ja, ik wil natuurlijk het liefst dat het werk zonder dat ik extra spul moet halen.

Maar is het trouwens altijd zo dat als je een sub hebt dat de satelliet boxen daarin moeten en dan de sub aan de pc? Of kan het net zo goed als beiden apart aan de pc zitten?

Iemand anders nog suggesties / ideëen hierover, zeer welkom!

Zoals ik eerder al zei (mischien niet zo duidelijk): ik denk dat je ze niet apart maar samen moet aansluiten.

Het kan ook zijn dat je sub het wel doet maar dat de ingang op de sub van je speakertjes kapot is.

En hoe kom ik erachter of die groene aansluiting inderdaad kapot is?
Kan ik op een bepaalde manier checken of de sub het zelf wel doet?

Sub zelf gewoon aansluiten en aanvinken bij Sounds & Audio devices (Die kan je vinden in het configuratiescherm of control panel)

Geluid hard zetten ( Sub is moeilijk te horen vandaar dat je 'm eventjes hard moet zetten)

Als je geluid hoort werkt de sub..

Dan doe je hetzelfde alleen dan met de speakers (deze hoeven niet hard).

Lucas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan