mpc007
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 sep 2008
Hey!
Ik heb vandaag op de rommelmarkt een Trust subwoofertje gekocht, en ik wilde die graag aansluiten op mijn pc. Wat betreft geluid ben ik echt een leek, weet nog net dat groen voor speakers / headset is en roze voor microfoon
. Mijn audio configuratie nu bestaat alleen uit twee Logitech satelliet speakers, van die kleine burodingetjes. Deze zijn via een groene jack aansluiting op mijn pc aangesloten. (ze gebruiken apart stroom, dus niet via groene aansluiting) Mijn pc heeft vrij uitgebreide 'onboard' geluidskaart, er zitten 6 jack aansluitingen aan de achterkant van mijn pc in allerlei kleuren.
Bij die subwoofer zat een oranje kabel, dezelfde kleur als mijn 'sub/center' aansluiting achter op mijn pc. Dus ik lekker oranje kabel in de subwoofer en in mijn pc, stroom aansluiten want dat heeft 'ie apart nodig, aangezet, maar geeft geen geluid. Subwoofer wordt wel direct herkend via mijn Realtek Sound Manager. Nu vraag ik me dus af, hoe krijg ik dit werkend? Moet ik misschien de groene Logitech speaker aansluiting in de groene subwoofer aansluiting doen?
Kan iemand mij helpen? :thumb:
Oh ja, achterop de subwoofer zitten de volgende aansluitingen:
JACK (boven deze aansluitingen staat 'Audio Input'
- groene ingang 'Front'
- zwarte ingang 'Rear'
- Oranje ingang 'Sub/Center' > hiermee heb ik 'm dus aangesloten want de kabel was ook oranje
TULP (boven deze aansluitingen staat 'Speaker Output'
- Rode 'R Front' ingang
- Witte 'L Front' ingang
- Gele 'Center' ingang
- Rode 'R Rear' ingang
- Witte 'L Rear' ingang
En voorop zit een volumeregelaar en een basregelaar
Ik heb vandaag op de rommelmarkt een Trust subwoofertje gekocht, en ik wilde die graag aansluiten op mijn pc. Wat betreft geluid ben ik echt een leek, weet nog net dat groen voor speakers / headset is en roze voor microfoon

Bij die subwoofer zat een oranje kabel, dezelfde kleur als mijn 'sub/center' aansluiting achter op mijn pc. Dus ik lekker oranje kabel in de subwoofer en in mijn pc, stroom aansluiten want dat heeft 'ie apart nodig, aangezet, maar geeft geen geluid. Subwoofer wordt wel direct herkend via mijn Realtek Sound Manager. Nu vraag ik me dus af, hoe krijg ik dit werkend? Moet ik misschien de groene Logitech speaker aansluiting in de groene subwoofer aansluiting doen?
Kan iemand mij helpen? :thumb:
Oh ja, achterop de subwoofer zitten de volgende aansluitingen:
JACK (boven deze aansluitingen staat 'Audio Input'
- groene ingang 'Front'
- zwarte ingang 'Rear'
- Oranje ingang 'Sub/Center' > hiermee heb ik 'm dus aangesloten want de kabel was ook oranje

TULP (boven deze aansluitingen staat 'Speaker Output'
- Rode 'R Front' ingang
- Witte 'L Front' ingang
- Gele 'Center' ingang
- Rode 'R Rear' ingang
- Witte 'L Rear' ingang
En voorop zit een volumeregelaar en een basregelaar