subwoofer doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaajeetee

Meubilair
Lid geworden
2 mei 2002
sinds vanochtend doen mn boxen (of eigenlijk mn subwoofer) wat vreemd...
ik hoor naast de muziek ook allerlei gekras enzo...
dit is bij de boxen, die aan de "right" kant zitten op de subwoofer...dus als ik ze omwissel, hebben de andere boxen daar dus last van...
wat moet ik nu doen?
de "left" kant doet het wel goed :confused:
ik heb een 4.1 set van cambridge soundworks, en een creative live! soundblaster

Klinkt alsof er een draadje/ aansluiting niet helemaal ok meer is... Het ligt dus in ieder geval niet aan je boxen, want als ik het goed begrijp, heb je het alleen op de aansluiting "right"...

Gebruik je als je de boxen omwisselt hetzelfde draadje? Zo ja: check het draadje,
Zo nee: check de aansluiting/ stekkertjes
Soms wil het nog wel eens helpen om een beetje te "friemelen" met de aansluiting, en dan wordt het geluid beter. Maar ja om nou de hele tijd je boxen vast te houden is natuurlijk ook niet alles...:rolleyes:

Geplaatst door basvdK
Klinkt alsof er een draadje/ aansluiting niet helemaal ok meer is... Het ligt dus in ieder geval niet aan je boxen, want als ik het goed begrijp, heb je het alleen op de aansluiting "right"...

Gebruik je als je de boxen omwisselt hetzelfde draadje? Zo ja: check het draadje,
Zo nee: check de aansluiting/ stekkertjes
Soms wil het nog wel eens helpen om een beetje te "friemelen" met de aansluiting, en dan wordt het geluid beter. Maar ja om nou de hele tijd je boxen vast te houden is natuurlijk ook niet alles...:rolleyes:
uhm...welk draadje? en ik denk idd ook dat het niet aan mn boxen ligt...
maar mn subwoofer heeft wel gewoon goed geluid
dus die rechterzijde heeft kuren...maar weet niet hoe je dat kunt oplossen

Als ik het goed begrijp sluit je je boxen aan op de subwoofer, ik zou het in de aansluiting van subwoofer naar box zoeken, waarschijnlijk zit het dan aan de binnenkant... :(

Maar friemelen met het draadje tussen box en subwoofer heeft geen zin? anders weet je dat er iets met het draadje is (breuk binnenin kabel)

Geplaatst door basvdK
Als ik het goed begrijp sluit je je boxen aan op de subwoofer, ik zou het in de aansluiting van subwoofer naar box zoeken, waarschijnlijk zit het dan aan de binnenkant... :(

Maar friemelen met het draadje tussen box en subwoofer heeft geen zin? anders weet je dat er iets met het draadje is (breuk binnenin kabel)
nee, heeft geen zin...
als ik dus de stekkers van de boxen omwissel, hebben gewoon de andere 2 boxen der last van...(die dus nu op "right" zitten)...
ik denk dat het aan de subwoofer (van binnen??) zit..

Ik denk ook dat het aan de binnenkant (Bij de aansluiting van je subwoofer)... maar ja... je subwoofer openmaken is wel een riskant gebeuren.... Tenzij je heel veel verstand hebt van elektronica enzo natuurlijk...

Geplaatst door basvdK
Ik denk ook dat het aan de binnenkant (Bij de aansluiting van je subwoofer)... maar ja... je subwoofer openmaken is wel een riskant gebeuren.... Tenzij je heel veel verstand hebt van elektronica enzo natuurlijk...
hmm...dus moet ik um laten nakijken? of zou ik zelf ook kunnen kijken, of der misschien een stekkertje oid binnenin is los gegaan?

hmm...heel vaag allemaal...
maar ik heb mn pc afgesloten, en daarna ging ik er weer achter (paar uur later)...
en ineens is het probleem opgelost :confused:
tis wel mooi natuurlijk...maar snap ut niet echt :D

Heb je toevallig winDVD op je pc? Bij mij werkt dit niet samen met de soundblaster live > gekraak. Als dit zo is: soundblaster verwijderen en opnieuw installeren.

Geplaatst door haarr
Heb je toevallig winDVD op je pc? Bij mij werkt dit niet samen met de soundblaster live > gekraak. Als dit zo is: soundblaster verwijderen en opnieuw installeren.
nee, nix geinstalleerd...
maar zoals ik al zei, na een reboot (shut down) was het weer goed

Was dat maar de oplossing voor alle problemen... :) Maar bij windows helpt het inderdaad wel vaak...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan