Subwoofer gaat steeds uit/aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

freestyler12

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2011
Beste lezer,

IK heb deze subwoofer.

Als ik alles aan sluit en vervolgens de subwoofer aan zet hoor je steeds een klik geluid (ongeveer hetzelfde geluid als waarneer je de schakelaar om zet) en je hoort niets.

Het is een beetje moeilijk uit te leggen maar het gaat ongeveer zo:

(subwoofer is aangesloten en aangezet)

*klik* *heel kort geluid* *klik* *een paar seconden niets* *klik* *weer kort geluid*

Hopelijk snapt iemand mijn uitleg en kan mij hier mee helpen!..

Als het trouwens niet helemaal duidelijk is wil ik ook best een filmpje maken

Hoe sluit je 'm aan? (met wat voor kabels, op welke ingang vd subwoofer) Wat voor apparaat hangt er nu voor?

Een gokje: de sub is 4 ohm, en je sluit 'm nu via een 8 ohms speakeruitgang aan. De sub trekt dit niet, en springt in een beveiliging.
Oplossing is 'm aansluiten via manier A/B in de gebruiksaanwijzing. Of op manier C, maar dan moet je speaker uitgang 4 ohm zijn..

RTFM: http://www.jvc.co.uk/files/instruction_manual/21177ien.pdf

Laatst bewerkt:
Ik heb de sub aangesloten met een minijack naar rca kabel (zo'n ding) op input 1 van de sub. En de mini-jack dan in mijn pc. (kan dit?)

Het is wel vreemd dat als de kabels er uit zijn en de sub dus niet is aangesloten ergens op, hij dan nog tikt

EDIT: Ik heb hem dus aangesloten op methode B alleen dan niet op een versterker maar p[ mijn pc, is dit waar het fout gaat? Of is de subwoofer gewoon kapot?

Laatst bewerkt:
Hallo

Dit :

"*klik* *heel kort geluid* *klik* *een paar seconden niets* *klik* *weer kort geluid*"

En dit :

"Het is wel vreemd dat als de kabels er uit zijn en de sub dus niet is aangesloten ergens op, hij dan nog tikt"

Doen sterke vermoedens rijzen dat dit toestel "defekt" is ...

Volgens mij hoor je het relais klikken die de luidsprekers beveiligd tegen gelijkspanning...

De meest voorkomende oorzaak is ... zoals altijd defekte condensatoren.

Laat de voedingscondensatoren controleren , alsook deze in het beveiligingscircuit.

Het goedkoopste ---> een lokale elektronika amateur.

Via het officiele circuit zal het vermoedelijk te duur uitvallen ...

Meestal rekend men daar 1/10e van de originele aankooppprijs van het toestel.

Puur de componenten gerekend , gok ik dat dit toestel herstellen zo'n 15€ zal kosten.

Peter

+1 voor toestel "defekt"
Het lijkt erop dat je 'm goed hebt aangesloten..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan