Subwoofer op Reciever

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

kan het mis hebben maar dat gaat niet werken je jamo is volgens mij geen actieve subwoofer en die zal je denk ik wel moeten hebben voor de Onkyo.

Een actieve subwoofer heeft idd externe bron van stroom nodig. Ook moet je zorgen dat je versterker minimum 10w minder kan geven dan je M-power van je sub, om het ovrebelasten tegen te gaan. Heb je ook gekeken naar de weerstanden? Je kan ook altijd een weerstand tussenn doen, maar dat zorgt dan voor dubbel verbruik op je versterker, aangezien een weerstand van 100w 30w zal verbruiken op een sub van 8 wat veronderstel ik. Let daar ook op.

Voor berekenen van weerstand:

2*4 ohm in series= 8ohm.

2*4 ohm in parallel = 2 ohm.
4*8 met speciale circuit (kan je tekenen): 8ohm

Gettitofthepoint?

Hopelijk helpt dit je ook wat :)

Voor modag:

De sub is actief want er gaat een AMP naartoe, en subs met amps zijn BIJNA ALTIJD actief gevoed. Met uitzonderingen uit 1883

Laatst bewerkt:
Volgens mij zou je de line out (RCA rood/wit) moeten aansluiten op de onderste klemmetjes, en kun je je speakers op de bovenste klemmetjes aansluiten ...
Dat is dan ook weer tegendraads natuurlijk, voorzover ik het dan weet heb je nu géén volumecontrole over de sub ... (want een line out heeft geen 'volume-control')

Misschien de onderste klemmetjes waar je de versterker op aansluit (speakeruitgang), en je speakers weer op de bovenste aan moet sluiten?? (Subwoofer met HighLevel input?)
EDIT: 2e optie zéér voorzichtig proberen, en op laag volume beginnen !!!

Laatst bewerkt:
Ik denk dat de sub uit een setje komt aangezien ie een volume controll heeft...

Optie 2 van whittey lijkt mij ook het meest voor de hand liggend.
En eh, meeste actieve sub's hebben wel een volume control (en fase en eventueel crossover).
Das wel zo makkelijk om de volume van de sub af te stemmen om de overige speakers. :)
Aangezien de reciever geen power sub out heeft (alleen line niveau) zul je (maar dat lijkt mij ook de bedoeling) de speakers front out van de reciever op de amplifier klemmen (van de Jamo) moeten aansluiten en de speakers zelf op de Speakers aansluiting van de Jamo.

Als de front luidsprekers full range zijn, kun je ook de sub aansluiten op de speakeruitgangen van je receiver en met een tweede set kabels je frontluidsprekers aansluiten op diezelfde speaker uitgang van je receiver.

Bij veel subs wordt de speaker uitgang (naar de stereo speakers) gefilterd, zodat de frontluidsprekers geen bas signaal krijgen aangeboden.
Bij kleine speakers is dit OK, bij (grote) fullrange speakers is dit niet noodzakelijk (want die kunnen de bas wel weergeven).

Gewoon proberen en luisteren wat het beste klinkt in jouw situatie.

Groeten, Jan.

.... kun je ook de sub aansluiten op de speakeruitgangen van je receiver en met een tweede set kabels je frontluidsprekers aansluiten op diezelfde speaker uitgang van je receiver.
Hou er wel rekening mee wat dit doet voor de impedantie op je reciever uitgang....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan