Subwoofer valt vaak uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

jopi328

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hallo,

Ik zit met een probleem. Mijn subwoofer stop af en toe opeens met de bass. Als ik er dan een tik tegen aan geef doet ie het weer maar niet lang. Ik heb de Creative T6100 eind mei gekocht. Ik vond hem erg mooi en las erg goeie reviews. Weet iemand wat er mis is?

Klinkt al sloszittende contctjes, zitten de stekkers etc goed verbonden?
Zo ja terug naar de winkel, dan is er iets niet goed.

Kijk eerst even goed of je zelf niets kunt vinden. Ik heb ooit iets dergelijks gehad, bleek dat de fabriek een van de verbindingen niet goed had vastgeschroefd. Of was losgetrild tijdens transport (hoewel...). Daardoor kon een van de connectoren niet ver genoeg in de aansluiting geduwd worden want die gaf op het eind een beetje mee.
Vastschroeven loste dat probleem op.
Het kan ook dat een van de draden met een klem op een aansluitlipje geschoven is (dat komt bij luidsprekers wel meer voor) en om die klem zit dan een mooi zwart of gekleurd stukje krimpfolie. Daardoor is niet te zien (maar wel te voelen) of de aansluiting wel goed is. Aandrukken loste ook dit op...

Zou toch zonde zijn als je alles terug moet sturen als je het kan oplossen door een slechte verbinding vast te zetten.

Laatst bewerkt:
Openmaken dat moet je zelf weten... Soms verlies je garantie als je dat doet (stickers over de schroeven). Maar kun je hem redelijk simpel inspecteren en/of openmaken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan