Sudoku programma in office 2003 stijl

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimvdb

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Ik heb een programmatje gemaakt om sudoku's te maken, en ik probeer het net als office 2003 te laten lijken. De link: http://www.sudoku.tekstbureau-mvdb.nl/. Heeft iemand nog suggesties voor het uiterlijk of ziet iemand nog een bug?
Dan wordt het nog mooier!

Laatst bewerkt:
Beetje klein venster in Safari plus dat hij niet werkt.

Ik kan een moeilijkheidsgraad intypen wat ik wil maar er gebeurd niets mee...
(Kan ook komen omdat ik zo'n klein venster heb dat ik iets niet zie wat ik wel moet invullen :confused:)

Erg lastig om te lezen in een scherm ter grootte van een postzegel. :shocked:
(Mozilla Firefox)

Laatst bewerkt:
Gelukkig, het is dus niet alleen bij Safari :)

De meeste developers testen op IE en op FF maar Safari wordt vaak niet gecontroleerd.

Ja dat klopt je moet het venster even maximaliseren.

Laatst bewerkt:
Mijn venster is net zo groot als mijn scherm en nog is het een postzegel...

Sorry, je hebt helemaal gelijk. Firefox ondersteunt waarschijnlijk <iframe style=width:100%> niet... Maar gebruiken de meeste gebruikers Firefox of Internet Explorer? Want ik heb echt geen idee hoe ik dat zou moeten oplossen (er moeten wel % in zitten, want als de gebruiker het scherm kleiner of groter maakt, moet het iframe zich wel aanpassen). En Firefox ondersteunt ook al bijna geen javascript? De enabled printknop bovenaan zou moeten verdwijnen door een javascriptje, maar goed.

Gewoon de grootte hardcoded erin zetten, dus niet met een percentage werken...

Op je vraag over wat de gebruikers het meeste draaien is mijn antwoord: Ontwerp iets dat overal op werkt.
Firefox kun je downloaden, Opera kun je downloaden, tegenwoordig ook Safari (Hoewel die nu nog in Beta verkeert en nog veel problemen heeft) en Internet Explorer heb je standaard op je pc staan...

Ik heb de browsers gedownload en op alle is het iframe niet 100% breed, en doet het javascriptje parent.cba.location.href=''; het niet. Bij Internet Explorer werken deze dingen juist wel, dus dat moet ik even gaan uitzoeken.
Maar wat bedoel je precies met hardcoded?

Hardcoded is het getal zelf er in zetten en niet 'variabel' maken door een percentage te gebruiken... Dus dat de programmeur bepaald welke grootte het heeft en niet de gebruiker.

Maar dan veranderd er toch niets als het venster kleiner of groter wordt gemaakt? Anders komen er schuifbalken als het venster te klein is en bij een grote resolutie-scherm is maar de helft gebruikt. Dus is dat wel echt handig?

Als het met percentages niet werkt dan zou ik wel iets anders proberen.

Zo kan er toch niets fout gaan...
- Fullscreen, dus geen problemen met de grootte van het venster
- Het iframe wordt automatisch aangepast mbv javascript met cols=*,190 zodat de achtergrond boven in het rechtse frame niet opeens ophoudt
- De gebruiker kan het frame niet groter of kleiner maken mbv noresize

Laatst bewerkt:
In Safari is hij nog steeds een postzegel hoor...:confused:

Zo ziet het in Internet Explorer eruit. Jammer dat dat alleen in Internet Explorer is...

Bijlagen

• sudoku.JPG
    sudoku.JPG
    58 KB · Weergaven: 46
Mogelijk is het in Mozilla Firefoxx nog kleiner geworden.....:eek:

Laatst bewerkt:
@pimvdb: Wanneer je aan webdevelopment gaat doen is het echt een must om meerdere browsers op je pc geinstalleerd te hebben. Op die manier kun je sneller dingen zelf aanpassen dan van gebruikers te horen krijgen dat het bij hun niet werkt.

Heb ik al gedaan, maar het is jammer dat het sudoku-programma te klein is alle browsers behalve IE, en dat het programma niet werkt op alle browsers behalve IE. Dus dat wordt vaak testen op alle browsers. Maar uit http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp blijkt dat IE het vaakst wordt gebruikt.

Laatst bewerkt:
Dat komt omdat de meeste mensen geen idee hebben hoe ze een andere browser moeten downloaden/installeren en dus maar bij de standaard browser blijven en aangezien Windows het grootste aandeel heeft is IE dus de meest gebruikte browser.

Kijk je denk ik echter bij iemand die meer verstand heeft van computers dan zul je daar niet gauw alleen IE aantreffen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan