Een Sudoku solver, heb ik gemaakt in 2 dagen.
Werkt goed je kan er sudoku's mee loaden en spelen, heb er al een paar (4 ofzo was te lui om er veel in te stoppen) in gedaan.
Ik heb deze gemaakt om mijn Skillz van formules maken etc. te verbeteren.
De solve functie werkt verschrikkelijk snel.
Functies:
Een easy mode zegt als je ergens een nummer niet kan plaatsen en kleurt rood waarom niet.
Een gemakkelijk interface, en een load functie van een .txt bestand.
Klik iets aan en typ een nummer om het te veranderen.
Bugs:
Solver werkt nu perfect, maar zoekt maar heeft maar een depth search van 1, daardoor kan hij niet alle sudoku's oplossen. (De sudoku's die er in zijn gestopt zijn verschrikkelijk moeilijk en daardoor kan hij ze niet oplossen want dan moet je een betere sudoku solver hebben (eentje die bruteforced (duurt heel lang)) of eentje met betere search
Download, en geef graag iets van feedback
De code heb je niet zoveel in want ik heb hem niet gecomment, en heb nog nooit zoon onoverzichtelijke code gemaakt. Als je hem leest snap je hem toch niet, maar als je hem echt wil zien, reageer dan ff. (gemaakt in VB .net, lkkr simpel, C++ duurt te lang)
Download (V1.1):
.Zip:
Bekijk bijlage Sudoku Solver V1.1.zip
.Rar:
Bekijk bijlage Sudoku Solver V1.1.rar
Werkt goed je kan er sudoku's mee loaden en spelen, heb er al een paar (4 ofzo was te lui om er veel in te stoppen) in gedaan.
Ik heb deze gemaakt om mijn Skillz van formules maken etc. te verbeteren.
De solve functie werkt verschrikkelijk snel.
Functies:
Een easy mode zegt als je ergens een nummer niet kan plaatsen en kleurt rood waarom niet.
Een gemakkelijk interface, en een load functie van een .txt bestand.
Klik iets aan en typ een nummer om het te veranderen.
Bugs:
Solver werkt nu perfect, maar zoekt maar heeft maar een depth search van 1, daardoor kan hij niet alle sudoku's oplossen. (De sudoku's die er in zijn gestopt zijn verschrikkelijk moeilijk en daardoor kan hij ze niet oplossen want dan moet je een betere sudoku solver hebben (eentje die bruteforced (duurt heel lang)) of eentje met betere search
Download, en geef graag iets van feedback

De code heb je niet zoveel in want ik heb hem niet gecomment, en heb nog nooit zoon onoverzichtelijke code gemaakt. Als je hem leest snap je hem toch niet, maar als je hem echt wil zien, reageer dan ff. (gemaakt in VB .net, lkkr simpel, C++ duurt te lang)
Download (V1.1):
.Zip:
Bekijk bijlage Sudoku Solver V1.1.zip
.Rar:
Bekijk bijlage Sudoku Solver V1.1.rar
Laatst bewerkt: