• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sudoku

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Sudoku is een spel waarin je op één rij de getallen 1 t/m 9 moet invullen. Elk getal mag slechts één keer voorkomen in een rij. Hoe kan ik excel laten testen op dubbele waardenin één rij ?

dbv, Stefaan

ai ai

Luc,

ik denk dat ik je de mist ingestuurd heb.

Ikzelf ga de cijfers 1 t/m 9 invullen in een rij (stel van a1 tot j1). Daarna moet ik in cel l1 kunnen zien/kontroleren of in het bereik a1:j1 dubbele waarden voorkomen.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 ===> ok
1 3 4 2 5 6 7 8 9 ===> ok
2 2 3 4 5 6 7 8 9 ===> fout

voor een voorbeeld van een oefening , ga eens naar

http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_index.jsp?p_page=fun&p_cat=sudoku1 en klik op 'speel de sudoku van vandaag'.

dank bij voorbaat,

Stefaan

Stefaan,

De 1e versie contoleert de rijen. (dat was je vraag)

Deze versie contoleert ook de kolommen.

Bijlagen

Hans,

Dit is een hele mooie.
Zo komt MODUS ook eens aan bod.

Ik had hiervoor nog nooit van dit spel gehoord.

Dank

He mannen,

hartelijk dank voor jullie antwoorden. Op deze manier heb ik toch nog iets bijgeleerd ook !!!

badankt

Hoi allemaal,

Als (bijna) dagelijkse reiziger in de trein lees ik natuurlijk de spits en dus de Sudoku raadsels. Het idee van Stefano heeft ook mij aan het denken gezet. Niet zo mooi als die van Hans (sorry Luc, nog geen tijd gehad om jouw oplossing te bekijken). Dit is voor degene die echt heel, heel lui zijn.

Dubbele check, rijen, kolommen en vierkanten, maar ook of daarna nog getallen slechts eenmaal voorkomen in een rij of kolom. Automatisch de nieuwe waarden invullen en opnieuw rekenen. Binnen een paar klikken naar de oplossing.

Jeroen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Jeroen,

Gewoon briljant !!

Ik wilde naar aanleiding van deze vraag ook eens gaan proberen om zo'n puzzeltje automatisch op te lossen, maar dat hoeft dus niet meer. Knap stuk werk
:thumb:

Deze is van Andy Pope.

Geen puzzel meer,maar een oplosser.

Voor de liefebbers is hier niks aan.

Misschien een leuk hebbedingetje.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan