Suggesties form design

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dolfke

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Hoi allemaal,

ik zou graag een paar ideeen horen ivm het design van een form.
Ik heb een paar bassis tabellen waar gegevens in staan die gebruikt worden in een groter geheel.
Deze tabellen bevatten maar 2 a 3 kolommen.
Eenmaal gevuld komen hier maar sporadisch gegevens bij.

Nu wil ik niet dat er gegeven rechtstreeks via de tabellen worden ingevoerd enkel via een invoer form.

Nu heb ik in deze form een listbox staan(1 kolom) voor een overzicht en verder in de form staat een tekstbox voor ingaven van nieuwe gegevens of om gegevens te veranderen.
en ook natuurlijk enkele control buttons om alles te sturen.

Zoals je ziet staat dit een beetje piet***lig om dit in een form te verwerken.

Iemand een idee om dit toch een beetje professioneel over te laten komen ??

Thx

Zoals je ziet staat dit een beetje piet***lig om dit in een form te verwerken.
Iemand een idee om dit toch een beetje professioneel over te laten komen ??

Eén: maak een formulier. Net als de rest van de Access gebruikers :). Overigens kan ik pietluttig gewoon typen, ik zie geen sterretjes :D.

Hahaha ...lol :D

probeer mijn forms kwa grootte een beetje uniform to maken maar is geen zicht met zo weinig gegevens... .. en bedoelde pietlollig ....:P :D

Je kan toch een klein formulier maken? Zelf maak ik ze meestal als pop-up als ze te klein zijn voor beeldvullend, gewone formulieren doe ik meestal in de tabweergave. Wat ik in in ieder geval nooit doe, is formulieren maken waarbij je moet scrollen. Dan splits ik het formulier, of gebruik een tabcontrol. Bij mij wordt dus nooit gescrolld. Maar iedereen doet het op zijn eigen manier, denk ik. En dat is ook prima :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan