Suggesties voor deze Build - Game PC - 1000Euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Halidith

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Berichten
14
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe PC te kopen. Nu heb ik al het een en ander samen gesteld maar ben ik benieuwd naar enige suggesties en tips.
Mijn budget kan 1000 euro aan maar ik heb het idee dat dat niet nodig is. Waarvoor ik het ga gebruiken: MMORPG met PvP van 50 tegen 50 mensen.
En voor de rest nog de standaard game eisen.
De setup die ik samen heb gesteld op ALTERATE:
Moederbord: GIGABYTE GA-H61M-S1 (rev. 2.1)
CPU: i5-3570K
CPU Koeler: SilverStone SST-AR02
GPU: Nvidia GTX 660 Ti
RAM: Corsair 8 GB DDR3-1600 CMZ8GX3M1A1600C10, Vengeance 1
HD: Seagate ST3000DM001 SATA 600, Barracuda 7200.14 1
Behuizing: Antec Nine Hundred (Geen Two V3 etc)
Voeding: Cooler Master B600

Commentaar voor mij setup:
Goed geluid is van belang voor het gamen, dus eventueel een externe of goede interne geluidskaart kan erbij.
Het moederbord ben ik nooit zo zeker over dus graag daar tips op.
CPU ben ik bijna 100% van overtuigt dat ik die wil, verschil tussen i7 is niet genoeg voor de prijs en 4e generatie is hetzelfde.
http://ark.intel.com/compare/65523,65520,75123,75048
AMD zou een optie kunnen zijn, heb ik verder geen moeite mee. Wat betreft deze CPU heb ik vernomen dat de bijgeleverde koeler niet goed genoeg is.
De GPU ben ik 100% zeker van alleen zit ik te twijfelen over de leverancier, POI,MSI, CLub 3D etc.
Ram moet gewoon 8GB zijn DDR3 1600, dus denk niet dat ik daar veel fout bij kan doen.
Bij de HD heb ik geen behoefte aan een SSD, ik zet de pc namelijk altijd in slaap stand. (Als je mij van de meerwaarde kan overtuigen, doen!)
Van de behuizing weet ik niet zeker of die nog veel geleverd wordt aangezien er de vervolg versies zijn maar deze vindt ik aantrekkelijker.
Voeding heb ik gewoon een gekozen die voldoende WATT had en een goed merk.

De assemblage kan ik zelf. Besturingssysteem is niet nodig. Voor het aangegeven budget moet het wel mogelijk zijn om een sterke maar toch stille pc te hebben.

Als ik nog iets vergeten ben lees ik het graag.
Compleet nieuwe builds als suggesties zijn natuurlijk ook welkom.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit.
Maar om kosten te besparen en toch goed te willen gamen zou je voor AMD kunnen gaan.

Dan zou je onder andere kunnen investeren in een goede grafische kaart die aansluit op AMD procesorren. Een SSD is ook sterk aan te raden. Een FX8350, HD 7970 kaart en een 128GB SSD. Zodat bestanden ook snel kunnen worden geladen.
De processor zal wellicht iets beter presteren als de I5. Maar verbruikt veel meer wat. Zoon 50 watt. Dat is ook vanwege de 8-core ;)

zoiets zou bijvoorbeeld ideaal zijn:
http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/449765

Voeding is groot genoeg om mee te kunnen overclocken en nog genoeg ruimte voor een tweede videokaart in Crosfire. Behuizing die tot wel 3 videokaarten aan kan.
 
Goede suggestie, dankje wel.
Dit ziet er beter uit dan wat ik heb gekozen. De GPU heeft bijna het dubbele CudaCores.
Weet niet of ik per se de SSD nodig heb. De behuizing ziet er goed uit, deze had ik ook al bekeken maar vond de Antec net iets aantrekkelijker.
Maar de CM behuizing heb ik geen problemen mee en is makkelijker te verkrijgen.
Het geheugen wil ik toch wel graag 8GB van hebben

De CPU koeler is een stille(12 - 25.5 dB) koeler zie ik, alleen is het luchtverplaatsings getal ook belangrijk. Dit kun je meestal maar moeilijk vinden.
Bij deze koeler lag dat rond de 60 m3/h, bij koeler die ik had gekozen lag dat rond de 95 m3/h en gaf hij een geluid van 16-24 dB.
Verder is een van mijn grootte vragen of een SSD nou echt zo superieur is.
Een gemiddelde lees snelheid ligt rond de 500 mb/s, alleen valt de schrijf snelheid dan altijd weer tegen.
Voor zover ik weet heeft een SSD dus effect bij het opstarten van je systeem en eventueel bij sommige processen die continue lezen/schrijven die een 7200RPM Hd niet bij zou kunnen houden.
Bij games heeft het voor zover ik weet alleen een voordeel als je een map of level laad.

Dit heb ik er aan aangepast:
http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/451507
 
AMD aanschaf kosten zullen lager zijn echter zijn de stroom koste dusdanig laag bij intel cpu's dat je dit in 3 jaar goed gebruik terug verdient
ga je OC'en dan is het zelfs een nog groter stroom verschil in voordeel van intel Haswell/Ivybridge cpu's

en deze cpu's gaan zeker 7 jaar mee
 
Laatst bewerkt:
Silverstone dat is een mooie set-up waar je BF3 mee op ultra settings kan spelen.
Wel door dat je wattage nu wat lager is kan er geen tweede videokaart bij.

Wat Firestrom al aangaf Intel CPU's zijn zuiniger. Maar sluiten net niet zo goed aan als AMD > AMD.
Ook toekomst gericht denk ik persoonlijk dat spellen steeds meer 8 cores gaan gebruiken. Denk maar aan de aankomende PS4 die ook over 8 cores beschikt. Dan lijkt het mij dat de pc hier ook in mee gaat toch?

Want een pc zou veel krachtiger moeten zijn als een game console. Omdat deze hogere graphics heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan