Suggesties voor Nieuwe Draadloos Router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurian501

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2010
Hoi Iedereen,

ik ben ICT-Stagiare op een SBO school, nu kreeg ik de vraag om een Draadloos netwerk structuur op te zetten in het bestaande netwerk zelf.

ik heb hier voor mijn oude vertrouwde Linksys WRT54G versie 7 voor gepakt

Even van te voren het gebouw is een U vorm en de router hangt precies in het midden van het school gebouw tegen het frame van een schuif wand op een hoogte van 2,15m en 1,50m van het Raam af. en ik test het ontvangst op een Iphone 4

nu heb ik in de Aula de plek waar hij hangt super bereik
en eigenlijk op de uithoeken van de gang die grenzen aan de aula 2 streepjes in de gangen die dan naar achter lopen heb ik op het eind geen bereik meer.

in de klassen schommelt het tussen de 1 en 2 streepjes dit ligt ook er aan of de deur open is of dicht.

het weer was mistig tijdens de meeting.

wegens krappe kas heb ik mijn eigen router gepakt om dit als test model te gebruiken.

Daarom was mijn vraag of iemand hier een redelijk goedkope oplossing weet of suggestie heeft voor een nieuwe router die draadloos uitzend met sterker signaal

Ik zelf zat gewoon aan Repeaters te denken maar dit kan niet door de kosten helaas.

Alvast dank voor jullie hulp

Laatst bewerkt:
Ga in elk geval voor een "N" router.
Groter bereik en snellere doorvoer.

Te koop voor ong. € 50,- tot € 100,-

Tip: http://tweakers.net/pricewatch/cat/59/netwerkapparatuur.html

Geen goedkoop flodder kopen, geeft alleen maar ellende.

Mijn ervaring heeft me geleerd, dat het het best funtioneerd met externe antennes.

Laatst bewerkt:
Wat betreft het testen met je iPhone, je kunt het toch beter testen met een laptop, de Wifi antenne in een laptop is een stuk beter als in de iPhone, uiteraard verschilt dit wel per merk laptop.
Als ik zo vrij mag zijn, ik vrees dat je met een low budget wat je hebt niet echt een goede oplossing gaat krijgen. Een router met externe antennes heeft wel een betere manier van zenden/ontvangen en wat je zou kunnen doen is voor jouw specifieke router mits deze een externe antenne heeft een grotere kopen. Het bereik word hier door al een stuk verbeterd en het is een redelijke goedkope oplossing.
Een "goed"kope router ga je niet vinden. Inderdaad zou ik wel als je een router koopt een N router nemen, het liefst nog met een dualband van 2,4ghz en 5ghz, niet elke laptop kan op de 5ghz band komen maar die gene die dat wel kunnen zullen merken dat ze een beter signaal hebben. Helaas kost een dualband router ook meteen een klap meer geld en als je al geen repeaters kan mag kopen dan neem ik aan dat je budget wel heel laag is.
Als ik zo vrij mag zeggen, wel vreemd dat de school je deze opdracht geeft maar je weinig budget speling geeft. Ze weten zelf ook dat een "goed" netwerk opzetten best wel centjes kost. Uiteraard wil iedereen zo goedkoop mogelijk maar dat is niet altijd de beste oplossing.
Ik denk dat als je toch het geld vrij krijgt voor 2 wifi repeaters je de goedkoopste en simpelste oplossing hebt.

grtjs jjw

Het gaan om deze router
62186-500-416.jpg

Met Netstumbler heb ik gecontroleerd op Kanalen in de buurt de router zelf zit nu op 13
in de omgeving tel ik:
5 netwerken op kanaal 11
2 netwerken op kanaal 1
2 netwerken op kanaal 6
1 netwerk op kanaal 8
1 netwerk op kanaal 3

ik heb de router nu verplaats naar een houten muur van de zolder en nu hangt hij op een hoogte van 2,50m

ik heb nu meetingen gedaan met een

Dell Latitude D531

in de uithoeken van het gebouw waar ik geen bereik had met de iPhone gister heb ik nu 1 tot 2 streepjes en de snelheid schommelt tussen de 11/18mbps

in de klassen heb ik 2 tot 4 streepjes en schommelt de snelheid tussen de 24/48mbps

de router heeft zoals je ziet op het plaatje 2 externe antennes
ik dacht dat er voor Linksys ook langere antennes waren.

alvast erg bedankt voor jullie reactie en tips.

Groet,

Jurian

Zie bijlage.

Ik gebruik ze ook en geeft een significant beter signaal.
Je kunt ze uitwisselen met de bestaande.
Neem dan een sterkte van minimaal factor 10.

Bijlagen

• Omni directional antenne.jpg
    Omni directional antenne.jpg
    3,9 KB · Weergaven: 15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan