• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sum functie Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eggie

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Berichten
74
Hallo,

ik heb een userform gemaakt met meerdere teksvakken waar aantallen ingevuld moeten worden. Mijn vraag is of het ook mogelijk is dat onderaan het userform automatisch de som verschijnt van enkele te definieren tekstvelden..

Alvast bedankt!

Eggie
 
Eggie, Ja hoor dat kan! Welliswaar niet 'automatisch'. Je zal er nog wel iets voor moeten doen. :) Hierbij 1 voorbeeld (maar er zijn meer mogelijkheden)
Maak een label aan. Maak vervolgens voor je textboxen waar je je getallen intikt een procedure met het before_update event. Zet daarin deze regel (ik geef als voorbeeld aan dat dat label de naam Label1 heeft en de texbox heet TextBox1)
Code:
Label1.caption = val(Label1.caption) + TexBox1.value

Groet, Leo
 
Eggie, Ja hoor dat kan! Welliswaar niet 'automatisch'. Je zal er nog wel iets voor moeten doen. :) Hierbij 1 voorbeeld (maar er zijn meer mogelijkheden)
Maak een label aan. Maak vervolgens voor je textboxen waar je je getallen intikt een procedure met het before_update event. Zet daarin deze regel (ik geef als voorbeeld aan dat dat label de naam Label1 heeft en de texbox heet TextBox1)
Code:
Label1.caption = val(Label1.caption) + TexBox1.value

Groet, Leo

Volgens mij wil Eggie geen optelling van het totaal, maar een totaal van de waardes.
Dus dacht ik aan:

Code:
Label1.caption = TextBox1.Value + TextBox2.Value

Of ik heb het verkeerd begrepen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Bedankt voor jullie snelle reacties!!

Ik kom er alleen nog niet helemaal uit...:confused:

Ik heb dus bijvoorbeeld tekstbox 1 en 2, en daarachter zou ik dan graag willen dat het totaal van de twee ingevulde teksboxen verschijnt...

Ik weet alleen niet goed welke procedure ik dan moet geven aan het label.. Bij mij blijft er gewoon label1 in het userform staan en er veranderd niks als ik waarden invul...

Alvast bedankt weer!!!

Eggie
 
Eggie, Misschien heb je meer aan een 'live' voorbeeldje... Kijk hier maar 'ns naar.;)

Groet, Leo
 

Bijlagen

  • Temp_Eggie_LM1.xls
    22 KB · Weergaven: 54
Leo,

dit is precies wat ik bedoelde! Bedankt!!!

Mvg,

Eggie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan