• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sumif formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pier28

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2009
Hoi,

Ik loop vast op een sumif formule, waarvan ik de range steeds moet wijzigen.

=SUMIF(DUMP_Methec!$A$8:$A$31;D6;DUMP_Methec!$Y$8:$Y$31)

Bovenstaande formule moet in de volgende kolom verwijzen naar de regels 32 t/m 104. En elke volgende kolom weer naar andere regels.
Graag zou ik naar de regels verwijzen via 2 cellen waar ik de regelnummers invul. Maar ik krijg dit niet voor elkaar. Heeft iemand misschien een idee hoe dit op te lossen?

Pier28

Als je voor het bereik cellen wilt gebruiken waar de rij nummer in staan dan moet/kan je gebruik maken van INDIRECT of OFFSET, ik zou waarschijnlijk kiezen voor INDIRECT.

Toch maar ff een voorbeeldje. Met in cel D1: 8 en cel D2: 31,
Code:
=SUMIF(INDIRECT("DUMP_Methec!A"&D1&":A"$D2);D6;INDIRECT("DUMP_Methec!Y"&D1&":Y"&D2))
De $ tekens hadden nu tussen "" gestaan als tekst. Derhalve kunnen ze weg, tekst is zowiezo absoluut.

Paul,

Bedankt voor de tip, maar hoe bouw ik INDIRECT in in de SUMIF?
Ben nu even aan het prutsen, maar krijg het niet voor elkaar.

Groet,
Pier

Neem de formule exact over van bandito bob of kijk naar het antwoord op andere forum

Paul,

Mijn vorige berichtje heb ik ongeveer gelijktijdig met jouw voorbeeld geplaatst.
Jou voorbeeld toegepast en het werkt. Fantastisch. Hartelijk dank. Ik ga nu zeker vaker gebruik maken van INDIRECT.

Groet, Pier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan