• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SUMIF met twee voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

marionvdh

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2007
Hoi,

In navolging op mijn "count IF > Today" vraag (waar ik geweldige hulp mee heb gehad hier!) nog een soort gelijke vraag:
Ik wil het aantal keer berekenen dat een bepaalde naam voorkomt in een lijst met opdrachten EN dat van die bepaalde persoon die opdrachten in de toekomst liggen. Nu heb ik al een poging gedaan maar het werkt steeds niet.
Ik kan wel het aantal keer dat een bepaalde naam voorkomt berekenen, en los daarvan het aantal opdrachten in de toekomst, maar als ik dat dan wil combineren loopt ik iedere keer weer vast....

Wie kan mij helpen?? (zie bijlage)

alvast weer heel erg bedankt.

Groeten,
marion

Bijlagen

Hoi Marion,

Dat gaat via Sumproduct. In de bijlage een uitwerking ervan.Via de zoekfunctie kun je op deze site al het nodige ervan vinden, en anders in de helpfile van Excel.

Richard

Bijlagen

het werkt!.....bijna...

bedankt voor de hulp!

Ik heb het bestandje geprobeerd dat gegeven was, en dat werkte prima. Maar wanneer ik het bereik in de formule vergroot van :B7 naar :B9 dan krijg ik een error.
Hoe komt dit/hoe kan ik dit oplossen??

(zie bijlage)

Alvast weer bedankt!

Bijlagen

De eerste A7 moet ook uitgebreid worden tot A9.

aanvulling op Wigi:
De bereiken moeten altijd aansluiten en evengroot zijn.
Richard

Wederom weer heel erg bedankt,

het werkt nu als de spreekwoordelijke trein!

groeten,
marion

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan