• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SUMIF voor verschillende tabellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arito
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Arito

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2006
Ik heb in Excel help gekeken bij de SUMIF functie en de eerste pagina van dit forum doorgebladerd maar heb een antwoord op mijn vraag niet kunnen vinden. Ik vermoed dat het relatief simpel is.

Zie voorbeeld bestand. Ik wil de waarden in kolommen B, D en F optellen met de kolom er voor (A, C en E) als criteria.

Dus ik wil in B8 dat de waarden in B1 en D3 worden opgeteld (beide behorende bij "A"). In b9 moet B2 en F2 bij elkaar geteld worden (beide behorende bij "B")

Alvast bedankt.

Bijlagen

In B8:

=SOM.ALS($A$1:$A$4;A8;$B$1:$B$4)+SOM.ALS($C$1:$C$4;A8;$D$1:$D$4)+SOM.ALS($E$1:$E$4;A8;$F$1:$F$4)

Rest is gewoon door te trekken.

Top!

Ik had dit gedaan met INDEX MATCH en toen kreeg ik #N/A omdat de criteria niet elke tabel te vinden was. Geen idee waarom ik het niet met sumif heb geprobeerd. Erg stom en wederom bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan