• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sumifs blijft een #VALUE error geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

beedj

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Hallo allemaal,

IK ben nu al een uur bezig met een eenvoudige sumifs en het wil niet lukken:

In tab for graphs staan units die vanuit de andere twee tabbladen gesommeerd moeten worden als de criteria voldoet aan weeknr/year en de units.

Wat ik nu doe is:
in de assignment baseline tab de sum range aangeven (J4 tot PY40)
Dan de Criteria range in assignment baseline tab (J1 tot PY1)
Dan de criteria (de week met jaar) in tab for graph (F1)

Volgende criteria range is in assignment baseline (I3 tot I40)
Criteria in tab for graph (D7) Cum Budgeted Units

Correct me if I am wrong maar ik vraag excel mij terug te geven wat de som is van de gemaakte uren, per week voor de desbetreffende units.

Maar ik kom er niet meer uit.:confused:

Graag hulp

Bijlagen

Ik zie geen SUMIFS in je sheet...

Je hebt allemaal verschillende bereiken ingesteld, dat gaat niet goed.

Criterium is enkelvoud, geen range. Tenminste niet in Excel versies eerder dan 365.

Welke versie van Excel gebruik je?

Graag ook (handmatig) wat gewenste correcte antwoorden in het voorbeeld.

Laatst bewerkt:
Dag AlexCel,

Ik gebruik Excel 365
Als ik in week 352021 kijk zie ik bij Cum Budgeted Units een totaal aantal uren van 625.
Deze uren lopen steeds verder omhoog voor de verschillende recourses. (Engineer, Werktuigbouw etc)
Normaliter kom ik er best wel uit met sumifs maar ik zie niet wat ik verkeerd doe.

=SUMIFS('Assignment Baseline'!J3 : PY40,'Assignment Baseline'!J1 : PY1,'For Graph'!F1,'Assignment Baseline'!I3 : I40,'For Graph'!D7)
Dank

Bijlagen

Bv.

Code:
=SOM(FILTER(FILTER('Assignment Baseline'!$J$3:$PY$40;F$1='Assignment Baseline'!$J$1:$PY$1);'Assignment Baseline'!$I$3:$I$40=$D7))

Ik vermoed dat beide onderstaande formules niet het juiste resultaat geven maar ik plaats ze maar.

afzonderlijk en doortrekken naar rechts.
Code:
=LET(x;'Assignment Baseline'!$I$1:$PY$40;y;INDEX(x;1;);SOM.ALS(y;F1;INDEX(x;VERGELIJKEN($D$7;INDEX(x;;1);0);1)))

of ineens.
Code:
=LET(x;'Assignment Baseline'!I1:PY40;y;INDEX(x;1;);u;WEGLATEN(UNIEK(y;1);;1);SOM.ALS(y;u;INDEX(x;VERGELIJKEN(D7;INDEX(x;;1);0);0)))

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan