• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Summery VBA code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Berichten
424
In bijlage vind je een invulformulier met twee knoppen die een samenvattende staat kunnen laten zien en alles terug kunnen weergeven, maar begrijp de code niet hoe deze in zijn werk gaat. Heb nu al heel wat gelezen, maar dat begrijp ik niet, plus er is niet gedeclareerd.
Kan iemande met de ' in de uitleg verschaffen rond de werking van de code.

Groeten,
 

Bijlagen

  • Summary indeling Bofas en volldige overzicht.zip
    81,5 KB · Weergaven: 41
Er wordt gewoon een advanced filter in code gezet, die wordt uitgevoerd als je klikt op de knoppen.

Al zou ik de code wel wat anders schrijven... Ook van declareren van variabelen is hier blijkbaar nog niet gehoord...

Wigi
 
Ik zou graag begrijpen wat Right, Len en al die zaken willen zeggen.
Want tussen haakjes staan nummers, die bepalen hoeveel rijenen naar beneden en hoeveel kolommen naar rechts, maar in de sheet slaagt dat nergens op.
Kan iemand met de code onderdelen nader toelichten om te weten waarvoor alles staat?

Groeten,
 
Ik zou graag begrijpen wat Right, Len en al die zaken willen zeggen.
Want tussen haakjes staan nummers, die bepalen hoeveel rijenen naar beneden en hoeveel kolommen naar rechts, maar in de sheet slaagt dat nergens op.
Kan iemand met de code onderdelen nader toelichten om te weten waarvoor alles staat?

Groeten,

Ik wil dat wel doen, maar je kan ook met F8 door de code heen stappen. Zien wat er gebeurt en tevens met je muis variabelen aanwijzen om de huidige waarde te kennen.
 
Ok nu heb ik bijgeleerd dat ik tijdens F8 op de variabele kan klikken en dat ik dan de waardes zie, maar dat doet mij de code onderdelen niet beter begrijpen.
Ben nog maar een paar maanden bezig heb al twee boeken gekocht, maar begrijp nog niet alle mogelijkheden van objecten, eigenschappen, methodes, of je een eigenschap achter een eigenschap moeten zetten enzovoort. Dit als in mijn job, daar word fiscaliteit pas duidelijk na een paar jaar ervaring, dus met mijn paar maanden VBA kennis kom ik nog niet ver.
Kan je in het groen in de code de zeggen wat de onderdelen juist doen.
Ik begrijp de waardes ook niet tussen haakjes de range is toch A10tot AA984. en in de code staat A dan eens AA cijfers 31 en 1 dan kom ik niet in cel A 10 uit, dat verward mij allemaal en er zijn onderdelen die ik nog niet heb gezien in mijn boeken en met de help ben ik ook nog niet zoveel wijzer geworden.

Groeten,
 
Ik begrijp de waardes ook niet tussen haakjes de range is toch A10tot AA984. en in de code staat A dan eens AA cijfers 31 en 1 dan kom ik niet in cel A 10 uit, dat verward mij allemaal
In de code staat Cells(1, 31).
Persoonlijk zou ik het nooit zo neerzetten om de reden die jezelf aangeeft. Het is onduidelijk.

Wat er staat is dit: cells( [ rij nummer ] , [ kolom nummer ] ) dus cel AE1

AE is namelijk de 31e kolom. Aangezien deze waardes hardgecodeerd zijn, kun je net zo goed Range("AE1") gebruiken.Of nog beter het bereik een naam geven. Wil je toch Cells gebruiken, zet het dan als volgt neer: Cells(1,"AE"). Dan kan een ieder zien welke kolom bedoelt wordt.

"Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker!" ;) :D :p

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Bedankt Roncancio nu begrijp ik dat stukje code, maar weet niet wat Right en Len willen zeggen, zeker hoe het daar staat geschreven.
Kan iemand die zaken toelichten?

Bedankt, Mark.
 
Bedankt Roncancio nu begrijp ik dat stukje code, maar weet niet wat Right en Len willen zeggen, zeker hoe het daar staat geschreven.
Kan iemand die zaken toelichten?

Bedankt, Mark.

RIGHT wil zeggen: neem uit iets de meest rechtse karakters. Hoeveel karakters dat zijn kan je opgeven als argument in de functie. Laat je het weg, dan neem je enkel het meest rechtse karakter.

LEN is gewoon de lengte van een string (tekst) of getal.

LEN("marky")

is dus 5.

Wigi

PS: zoiets kan direct in de helpfiles gevonden worden...
 
Alleen reageren als je op mijn vragen wil antwoorden. In de module heb ik mijn vragen gezet. Ik zou de code graag korter zijn en een duidelijke uitleg die mij inzicht geeft van hoe de code ineen zit.
 

Bijlagen

  • Summary indeling Bofas en volldige overzicht.zip
    81,7 KB · Weergaven: 27
Ik heb dat blad ook zo gekregen van die instantie, maar de code kan je toch toelichten.
Je kan toch het bestand openen en de code lezen niet?

Groeten, Mark.
 
Ik heb dat blad ook zo gekregen van die instantie, maar de code kan je toch toelichten.
Je kan toch het bestand openen en de code lezen niet?

Groeten, Mark.

Duh... Je moet toch kunnen zien wat er staat in Cells(1, 31) (AE1). Anders ga je niet veel kunnen doen vrees ik.

Wigi
 
Laatst bewerkt:
Neen, we hebben vergadering gehad en mijn collega had een sheet gemaakt, waar ze mee akkoord gaan, dus gaan we met onze sheet voort werken.

Groeten, Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan