• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sumproduct getallen aftrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandito

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2012
Beste allemaal,

Ik heb de volgende formule;

Code:
=SUMPRODUCT(--(TEXT('Gel Calc'!A3:A14;"mmmm")=Dashboard!B22)*('Gel Calc'!B3:B14))

Nu wil ik aan deze formule het volgende toevoegen;

Getal aftrekken wat in de range 'Gel Calc'!B3:B14 staat.

Hoe plak ik dit achter de formule?

Zo?
Code:
=SUMPRODUCT(--(TEXT('Gel Calc'!A3:A14;"mmmm")=Dashboard!B22)*('Gel Calc'!B3:B14)-('Gel Calc'!B3:B14))

Laatst bewerkt:
Nee helaas.

De formule
Code:
=SUMPRODUCT(--(TEXT('Gel Calc'!A3:A14;"mmmm")=Dashboard!B22)*('Gel Calc'!B3:B14))
geeft als resultaat 197.

Ik pas de formule aan naar:
Code:
=SUMPRODUCT(--(TEXT('Gel Calc'!A3:A14;"mmmm")=Dashboard!B22)*('Gel Calc'!B3:B14)-('Gel Calc'!D3:D14))

Je zou zeggen dit geeft het resultaat 197 (month amount) - 11 (cancelled) = 186 reviewd maar ik krijg als resultaat 119 :confused:

Iemand weet waar het mis gaat?

Bekijk bijlage TestSumProduct.xlsm

Da's het voordeel van een voorbeeldbestand.

Ik heb er dan maar in één trok uw combobox bijgevoegd die je maar niet gevonden kreeg.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja natuurlijk weet ik het waar het misgaat, je vraagstelling... zo staat de af te trekken reeks in kolom D, niet B zoals in post #1 vermeld. Omdat ik op die wijze alleen maar nullen kreeg heb ik de oplossing anders gezocht. Zoals emields ook al zegt: voortaan graag meteen een voorbeeldje, voorkomt dit soort dingen (gokwerk).

Haakjes even veranderen en je krijgt je gewenste resultaat.
Code:
=SUMPRODUCT(--(TEXT('Gel Calc'!A3:A14;"mmmm")=Dashboard!B22)*[COLOR="#FF0000"]([/COLOR]'Gel Calc'!B3:B14-'Gel Calc'![COLOR="#FF0000"]D[/COLOR]3:[COLOR="#FF0000"]D[/COLOR]14[COLOR="#FF0000"])[/COLOR])

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan