• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SUMPRODUCT met 2 voorwaarden in opeenvolgende cellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Airwave

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2003
Hi!

Ik weet dat je met excel middels de SUMPRODUCT functie, in een kolom alle cellen kan tellen die voldoen aan een bepaalde string.
Weet iemand of het mogelijk is om de COUNT functie toe te passen waarbij 2 naast elkaar gelegen cellen moeten voldoen aan bijvoorbeeld de voorwaarde GETAL plus GETAL?

Dus zeg maar

Idenficatienummer | klinisch waarde
455 | 23 | --> hit
455 | 24 | --> hit
455 | | --> geen hit want de 2e kolom bevat geen getal
455 | | --> geen hit want de 2e kolom bevat geen getal

En dat ik in de uitkomsten tabel zie
455 | 2 (aantal hits)

De achtergrond is dat ik een aantal metingen verricht heb bij deelnemers aan een onderzoek. Elke rij geldt als een meetdag. Ik wil echter alleen de klinische meetdagen weten per identificatienummer...

Hulp is zeer welkom!

Groet

Airwave

zoiets?

=SOMPRODUCT((A1:A5<>"")*(B1:B5<>""))
of
=SOMPRODUCT((A1:A5=455)*(B1:B5<>""))

Hi Harry,

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik krijg dan een #NAME error.
Zie attach.

Enig idee?

Bijlagen

Bij mijn formule die ik gegeven heb niet, maar ik denk dat je het zo wil hebben als ik het vb. begrepen heb tenminste.

(extra bestandje bijgevoegd met drie verschillende formules in de groene cellen)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Staat mooi aangevinkt als opgelost :thumb:,

Maar wat heeft een ander hier nou aan als antwoord, welke oplossing was nu de juiste? :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan