Super hardnekkig virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC-user

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2003
Hallo allemaal,

Ik zit met nogal een probleem. Ik heb gisteren een HD van iemand anders even ingehangen in mijn systeemkast. De HD werkte niet meer in de pc van de eigenaar en toen heb ik geprobeerd of het in mijn pc het nog wel zou werken om zijn bestanden veilig te stellen. Achteraf bleek na onderzoek van zijn schijf door een ander er een virus in z'n sector zero geloof ik.

Ik kon de schijf niet meer bereiken en heb hem eruit gehaald maar toen begonnen de problemen bij mij. Sindsdien heb ik in het opstartscherm (dat scherm waar je DEL moet klikken om in de bios te komen) Een melding staat over "TrendChip Away" en kon WinXP niet normaal meer starten. Ik heb Windows opnieuw geinstalleerd maar na de installatie bleek er een gigantische hoop troep (zoals bargain buddy's enzo) zich automatisch te installeren op een vers geinstalleerde schijf....... Ik heb windows weer opnieuw geinstalleerd en weer had ik het zelfde probleem. Toen heb ik de Symantec Systemworks geinstalleerd en geupdate maar deze kon geen fouten of virussen vinden

Heeft iemand enig idee hoe ik van deze ellende af kan komen?

Ik heb mijn schijf al 2x geformatteerd. Ik mag er toch vanuit gaan dat een virus dan wel weg mag zijn....maar als zelfs de bios meldingen geeft lijkt me dat er iets ernstigers aan de hand is

Je hebt een virus op je master boot reccord start even op met een win98 disk en doe eens fdisk/ mbr dan zou die weg moeten zijn.
Of je hebt je Anti-virus option ingeschakeld in de bios zet deze eens disable, kan het probleem ook veroorzaken.

Laatst bewerkt:
Zoals ik je op MSN zei.

Verder weet ik niet of jij die optie hebt in je bios, is ook meer een tip voor als dit over is hoor, maar soms kan je het MBR vergrendelen waardoor er dus geen aanpassingen gemaakt kunnen worden.

Het MBR vergrendelen, weet iemand hoe dat moet? Misschien wel handig in de toekomst.

Ik zal zo snel mogelijk dat fdisk command eens uitproberen trouwens, hopen dat het werkt :)

MBR vergrendelen doe je in de bios:
Anti-virus option ingeschakelen, maar als je het besturing systeem vernieuwd zul je hem weer uit moeten schakelen anders krijg je iedere keer een melding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan