super scherp beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ultraslan27

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Dag mensen,

Ik heb laatst bij de mediamarkt een pc van Sony vaio gezien. Het gaat om een all in one pc met touchscreen. Nu is dit niet zo bijzonder, maar wat me opviel was dat het beeldscherm super super scherp was net als bij de mac.
Het komt omdat er iets van een hard glaslaag op zit en dat het daarom zo scherp is.

nu is mijn vraag weet iemand hoe ze dit noemen en of ik zo'n scherm kan kopen?
Dus ik wil gewoon een monitor kopen die net zo scherp is.

Alvast bedankt,

mvg,

Alper Baris

Dat het scherper is komt door de spiegelende laag (coating dan wel glas). Veel laptops hebben dit tegenwoordig ook, het ziet er goed uit maar in bepaalde lichtinval situaties kan het erg storend zijn.
Er zijn verschillende monitorfabrikanten die spiegelende schermen leveren, Acer is er volgens mij één van. Wellicht Viewsonic ook maar dat is een kwestie van zoeken.

afgaand op de afbeeldingen en wat ik zo kon vinden heeft dit scherm ook een anti-glare coating.

Vond nog wel twee Acer's, maar ik kon niet achterhalen of er wel of geen anti-glare coating op zit.
Bij de 2e staat onder de specificaties geen "+ film" dus dat lijkt mij de beste gok. Helaas geen 27".
Bij Viewsonic en Samsung kon ik zo 1,2,3 geen scherm vinden zonder anti-glare.
Toch vreemd als je bedenkt dat er bijna geen notebook met anti-glare coating te vinden is (behoudens de business notebooks).

Acer 1

Acer 2

Hmm ik heb die VX2739wm gevonden op de site van viewsonic en daar staat dit bij:

Response Time 1ms (typ)
Light Source Long life, 50,000 hrs. (typ)
Brightness 300 cd/m2 (typ)
Panel Surface Anti-glare, hard coating (3H)

Volgens mij heb je gelijk. Dan moet ik dus opzoek naar iets met alleen hard coating.

Ik had nog wel een scherm van apple gezien, maar ik weet niet of die wel aangesloten kan worden op een normale pc. (1099 euro:P)

De Apple LED Cinema heeft een mini-Display Port aansluiting. Dus als je daar een verloopje voor weet te vinden naar bijv. HDMI of DVI is het mogelijk.
Het Apple scherm is wel heel duur vind ik, al zit er ook het nodige ingebouwd. Voor dat bedrag heb ik een vrij aardige pc met monitor, maar ok dat is dan geen Apple (design). :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan