Super Speurder (Techniek)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Izoe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Izoe

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2002
Help;

Wij gebruiken op school het programma: Techniek (Super Speurder) Uitgegeven door TLC Domus.
Het programma werkt perfect onder Windows 98 maar geeft de volgende foutmelding Windows XP:
Het MIDI- stuurprogramma voor uw geluidskaart kon niet gevonden worden. Zorg dat de juiste geluidskaartstuurprogramma's zijn geïnstalleerd voordat u Racespectakel! opnieuw start. De documentatie van uw geluidskaart raadplegen voor meer informatie.

Kan iemand mij helpen? De kinderen wachten met smart.
juf Anneke

Dan zullen we moeten weten welke geluidskaart erin zit en welk besturingssysteem er gebruikt wordt.
Kijk voor de geluidskaart in het apparaatbeheer.

geluidskaart

Hallo,

Dank je wel voor de snelle reactie. Het maakt niet uit welke geluidskaart er in zit. Het gaat alleen om Windows XP. Op andere systemen werkt het wel.

Groeten,

Probeer het volgende, ga naar start->instellingen->configuratiescherm->geluiden en audioapparaten->tabblad 'audio' en kijk dan onder het kopje 'afspelen van midimuziek' of je daar een ander apparaat kan kiezen.

Apparaatbeschrijving Type
Intel 82801DB(M) ICH4(-M) - AC'97 Audio Controller [B-1] PCI

Ik heb het al op 4 verschillende pc's geprobeerd. Allen met andere geluidskaarten. Wel allemaal met Windows XP.

Bovenstaande geluidskaart is van mijn notebook waar ik het programma OOK heb geprobeerd. Tijdens de installatie krijg ik geen foutmelding. Bij het opstarten kan ik niet verder.

De tip van Maestro12 heb je al geprobeerd?

MIDI

Hallo,

Heb geprobeerd maar ik kan alleen: Microsoft GS Wavetabl-software aanklikken........

Helaas

Ben behoorlijk aan het pluizen geweest, het spel stamt uit 1997. TLC-Domus (mindscape) biedt hier geen ondersteuning meer voor, mijn vermoeden is dan ook dat het spel gewoon niet wil werken onder XP (TLC Domus blinkt niet uit in goede ondersteuning en goed geschreven programma's).
Wat je nog zou kunnen proberen is, klik met rechts op de snelkoppeling waarmee het spel gestart wordt, ga naar het tabblad 'compabiliteit' zet een vinkje bij 'dit programma in deze compabiliteitsmodus uitvoeren' en kies daar voor Windows 95 of voor Windows 98/ME, hopelijk dat het dan wel werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan