Super traag internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JopKlaassen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2014
Hallo,

Aller eerst wilde ik graag zeggen dat ik nieuw ben op dit forum.

Wij hebben internet van Ziggo. Dat komt binnen op een VBEE EVW 3200 modem en gaat direct door naar een Airpot express.
Dat signaal gaat vervolgens door een verdieping hoger naar nog een Airport express. en die stuurt het uiteindelijk door naar nog een verdieping hoger een Time Capsule. Die Time Capsule staat ingesteld op Wifi Repeater. Dan hebben we nog een Airport Extreme om muziek naar boxjes te sturen. Al dit is resulteert als nog in HEEL TRAAG internet.

Weet misschien iemand wat ik daar aan kan doen?

Ik lees echt nergens dat er iets met het internet verbonden is, wat er mee verbonden is en hoe het verbonden is (bedraad of WIFI).

Misschien slim om complete gegevens neer te zetten i.p.v. de helft ? Ik ben bang dat er niemand is die iets kan met deze zeer beperkte info.

Ah sorry.

De eerste express is bedraad. De rest is allemaal draadloos.
We hebben aan het netwerk hangen:
2 apple tv's
3 macbook pro's
Een imac
7 ipads
En een hele hoop iphones.

Leg wat kabels aan....
En ..... een repeater werkt vaak so wie so op halve snelheid...
Ik heb hier voor de rest een vergelijkbaar netwerk, weinig problemen vd vele gebruikers....
Alle wifi punten (3) zijn bekabeld, geen repeater.
Heb hier ADSL 30/3.

Je kunt zelf heel eenvoudig met 1 systeem de snelheid direct aan het modem/de router testen. Is die goed..... dan ligt het gewoon aan jouw netwerk, is het niet goed dan pas Ziggo....
Ik nam aan dat je dat al gedaan had.... (als je zo'n netwerk heb, moet je immers dit soort zaken nl wel altijd nalopen..)

Laatst bewerkt:
Aanvullend op wat andre@home zegt: bij zo'n complexe (netwerk)toestand die u heeft is het het beste om het terug te brengen naar de meest eenvoudige vorm en onderdeel voor onderdeel te testen.

Begin dus met het loskoppelen van alle extra's en apparaten in het netwerk, zodat alleen de router overblijft die direct, met een kabel, aangesloten is op het punt waar ziggo binnenkomt en sluit daar een laptop op aan waarvan zeker is dat die een snelle internet responce heeft. Sluit die dan met een draad aan op de router en test de internet snelheid met een tooltje (niet op uw gevoel af gaan, maar echt meten). Daarna het zelfde met de laptop, maar dan draadloos.
Daarna 1 versterker/repeater (of wat dan ook) aan sluiten op de router. eerst met draad, dan etsten. Dan draadloss en testen. enzovoort, enzovoort.
En dat dan voor elk apparaat wat u wilt aansluiten.

Dat is de enige mogelijkheid die ik weet om er achter te komen waar het probleem zit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan