wij zijn laatste verhuisd en hebben hier in ons nieuwe huis een klein netwerk aangegelgd:
Modem / Router (In de Meterkast)
| | |
| | | -> 1PC (die staat dichtbij)
| |
| | -> Draadloos(Modem)/Router (Naaste hetandere modem / router)
|
| -> Switch (Op de 1ste verdieping)
Switch (Op de 1ste verdieping)
| |
| | -> 1 Pc
|
| -> Mijn pc (helemaal op de bovenste verdieping)
Zoals jullie kunnen zien is mijn pc het meest ver weg en moet de data tot hier ook de lanste weg afleggen. De andere netwerkgebruikers merken dit zeer sterk als ik wat aan het downloaden ben (wat ik regelmatig doe). In ons oude huis was mijn PC + een adere pc direct aangesloten op de het modem / router. HIerbij hadden we geen probelemen als ik aan het dloaden was.
Kunnen jullie me aub helpen dat ik kan dloaden zonder de rest van het netwerk te veel te belasten. Misschien is het beter als ik ook draadloss ga? of misschien moet ik wel een directe kabel hebben naar het modem / router?
bij voorbaat dank,
Robbert
Modem / Router (In de Meterkast)
| | |
| | | -> 1PC (die staat dichtbij)
| |
| | -> Draadloos(Modem)/Router (Naaste hetandere modem / router)
|
| -> Switch (Op de 1ste verdieping)
Switch (Op de 1ste verdieping)
| |
| | -> 1 Pc
|
| -> Mijn pc (helemaal op de bovenste verdieping)
Zoals jullie kunnen zien is mijn pc het meest ver weg en moet de data tot hier ook de lanste weg afleggen. De andere netwerkgebruikers merken dit zeer sterk als ik wat aan het downloaden ben (wat ik regelmatig doe). In ons oude huis was mijn PC + een adere pc direct aangesloten op de het modem / router. HIerbij hadden we geen probelemen als ik aan het dloaden was.
Kunnen jullie me aub helpen dat ik kan dloaden zonder de rest van het netwerk te veel te belasten. Misschien is het beter als ik ook draadloss ga? of misschien moet ik wel een directe kabel hebben naar het modem / router?
bij voorbaat dank,
Robbert