Super traag netwerk bij Downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

R0bbert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
wij zijn laatste verhuisd en hebben hier in ons nieuwe huis een klein netwerk aangegelgd:

Modem / Router (In de Meterkast)
| | |
| | | -> 1PC (die staat dichtbij)
| |
| | -> Draadloos(Modem)/Router (Naaste hetandere modem / router)
|
| -> Switch (Op de 1ste verdieping)

Switch (Op de 1ste verdieping)
| |
| | -> 1 Pc
|
| -> Mijn pc (helemaal op de bovenste verdieping)

Zoals jullie kunnen zien is mijn pc het meest ver weg en moet de data tot hier ook de lanste weg afleggen. De andere netwerkgebruikers merken dit zeer sterk als ik wat aan het downloaden ben (wat ik regelmatig doe). In ons oude huis was mijn PC + een adere pc direct aangesloten op de het modem / router. HIerbij hadden we geen probelemen als ik aan het dloaden was.

Kunnen jullie me aub helpen dat ik kan dloaden zonder de rest van het netwerk te veel te belasten. Misschien is het beter als ik ook draadloss ga? of misschien moet ik wel een directe kabel hebben naar het modem / router?

bij voorbaat dank,
Robbert

zowiezo niet draadloos gaan downloaden...

Ben je er zeker van dat het switches zijn, en geen hubs?
dit is een nogal groot verschil!

er is maar 1 switch (ik moest het zo tekenen andes zag het er verwarrend uit, de switch die ik dus als 2de noem is gewoon dezelfde maar dan om de onderliggende conncties te laten zien)

en dit is inderdaad een switch

Waarom niet draadloos downloaden?
Als je verbinding naar de router maar goed is, dan moet het helemaal geen probleem zijn.
Ikzelf het er nooit problemen mee als ik aan het downloaden ben dat de verbinding wegvalt.

vervang de hub door een switch, hiermee ben je van het meeste gezeur af!

killermenace, waarom niet draadloos?

WiFi is Half Duplex, 54mbps (waar er als je het heel erg krom gaat bekijken dus nog maar de helft van overblijft, dus 27mbps). Wil je hier op downloaden, een andere laptop wat op internetten dan houd het al vrij snel op!

Ik denk dat de hub vervangen de beste en goedkoopste optie is! :thumb:

laat ik het nog 1x uitleggen.
in het hele netwerk zit maar 1 switch
ER ZIT DUS GEEN HUB IN HET NETWERK HET IS 1 SWITCH

je hebt in dit hele proces vergeten te vertellen hoe snel je internetverbinding is!!! je kan een mega-netwerk hebben, maar als je met meerdere pc's op een 4 mb verbinding zit en dan flink gaat downloaden zonder een snelhiedslimiet voor het downloaden in te stellen dan is de bandbreedte snel op!!

Dat jouw pc verbonden is dmv de langste kabel aangesloten bent maakt niet zo veel uit, verschil is minimaal (zolang je een goede kwaliteit kabel hebt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan