Super trage pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo,
Ik heb nog maar 2 jaar een nieuwe pc (desktop) gekocht.
Maar hij is super traag het is nochtans een intel I5 quad-core en heeft 4GB DDR3 geheugen en een videokaart van 1GB.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals een nieuwe windows 7/XP instalatie en al verschillende keren stof uitgeblazen en
geheugenkaarten verstoken naar een ander kaart slot.
Maar niets helpt integendeel hij word met het uur trager.
Groetjes

formateren en dan je pc opnieuw installeren.
doe een hdd check om te kijken of je hdd nog goed is.

Dat heb ik al meerdere keer gedaan maar op de HDD staat alleen een tekst voor Windows XP zou dat een rede kunnen zijn.

Heb je hem zelf gebouwd of is het een merk-pc?
Hoe is het bios ingesteld?
Heb je al eens van een cd gestart om op virussen/malware te scannen?
Heb je al eens geprobeerd of de snelheid uitmaakt als je van een linux cd (bv Mint) start, je hoeft niets te installeren en ophalen van cd is niet erg snel maar het kan je wel een idee geven hoe je pc dan zou presteren?
Je zou ook eens kunnen kijken wat hardware-test programma's zeggen over je harddisk prestaties en processor prestaties en meer...

Laatst bewerkt:
Het is een merk pc een Q-force
De bios is normaal ingesteld en starten van een cd lukt goed want dat gaat zeer snel maar als hij de bestanden van een Windows 7 installatie moet uitpakken is hij minstens 2u bezig.
De klok snelheid van de processor is 2.67GHz en het is een I5 (eerste generatie maar wel een quad core)

Hmm dat zou toch niet erg traag moeten zijn!
Ik denk op dit moment aan malware (rootkit?) wat de boel kan vertragen, of anders mogelijk een verkeerde hardware instelling in het bios.

Heb je al geexperimenteerd met de harddisk instellingen?
Heb je al eens geprobeerd of het verschil maakt als je in het bios de veilige instellingen kiest, of de optimale of wat er meer voor keus is?

Wat is het resultaat van CrystalDiskmark?
Die jongens hebben nog meer interessante test software trouwens...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan