superantispyware en malwarebytes

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiel1974

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
ik heb superantispyware geinstalleerd.... is het nu ook nog nodig om malwarebytes te instaleren of is mijn pc met mijn firewall en virusscanner nu goed genoeg beschermd ?

Het kan geen kwaad om sas en mbam te gebruiken naast je av..
Beide zijn zeer goed aangeschreven.
Gebruik ze wel afzonderlijk om te scannen.

Met deze 3 items die je al noemde zou je voldoende moeten hebben aan beveiliging.
Helemaal 100% waterdicht ben je nooit.
Raadzaam is wel al deze programma's dagelijks te updaten, zo mogelijk meerdere keren dagelijks.

Belangrijk is je Windows en je geïnstalleerde software Up to date te houden. Voer regelmatig (tweewekelijks) een volledige scan uit met je beveiligingssoftware.
Voorkomen is nog altijd makkelijker dan genezen.

Nog een paar nuttige tips, buiten het regelmatig scannen naar mogelijke virussen of spyware op je computer.

Verouderde software, en vooral Java, Adobe software bevatten beveiligingslekken, langswaar de computer besmet raakt.
Om te controleren of je andere geïnstalleerde software , buiten Windows Up to date is , kun je een regelmatig een online scan uitvoeren met Online Secunia Inspector. (OSI).
OSI scant gans je computer en na de scan krijg je het resultaat. Is er één of ander programma niet Up to date , zal OSI je hiervoor waarschuwen met het nodige advies .

http://secunia.com/vulnerability_scanning/online/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan