Supercard GBA (mini SD)

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvelineW

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2009
Hallo,

Ik heb via internet een Supercard mini SD versie gekocht voor mijn Nintendo Game Boy Advance SP. Ik kreeg hem thuisgestuurd, zonder doosje en zonder boekje.

Ik dacht dat het heel simpel was om er spelletjes op te zetten. Ik zette via de computer de spelletjes (.gba bestanden) op mijn mini SD en stopte hem in de Supercard en toen in mijn GBA. Op het scherm zie ik wel precies de spelletjes staan die ik erop heb gezet, maar als ik een spelletje aanklik, krijg ik na het laden een wit scherm en gebeurd er niets meer. Het spel start dus niet op. Dit heb ik met alle spellen die ik erop had gezet.

Volgens mij kan het dus niet zo simpel zijn als ik dacht. Maar, hoe werkt het dan wel? Weet iemand misschien hoe ik wel de spelletjes kan spelen met mijn GBA, of doe ik het wel gewoon goed maar ligt het aan mijn GBA?

Ook stond er op internet dat ik er een gratis PassKey 3 bij kreeg. Die heb ik inderdaad ook bij gekregen, maar ik heb alleen geen idee wat ik ermee moet doen. Hij past nergens in mijn GBA of in mijn Supercard. Volgens mij lijkt het op zo'n kaartje wat in de NDS moet, maar dan heb ik er toch niks aan?

Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe de Supercard mini SD werkt, dat zou namelijk heel erg fijn zijn.

Alvast bedankt,
Eveline.

Gelukt!

Hallo allemaal,
Gisteren heb ik deze vraag gepost. Daarna heb ik nog heel veel op internet gezocht en heb uiteindelijk de oplossing gevonden. Dus ik heb geen hulp meer nodig.
Groetjes Eveline.

Graag even melden hoe, meer mensen zouden wel willen weten hoe het is opgelost;)

Beschrijving van mijn oplossing.

Eerst had ik gewoon de .gba bestandjes gekopieerd naar mijn miniSD, maar zo werkte het blijkbaar niet. Zo moet het wel:

Je moet op de site van supercard - http://eng.supercard.sc/ - bij 'download' de software voor de Supercard MiniSD downloaden. Dan installeer je hem op je pc.

Als je dan het programma hebt opgestart, klik je linksonderin op 'Add'. Dan zoek je jouw gba rom(s) die je op de pc hebt staan en die klik je aan. Het programma maakt dan drie bestanden:
1. het .gba bestand, dit is eigenlijk gewoon het bestand dat je al had.
2. een .sav bestand, dit bestand is om je spel op te kunnen slaan.
3. een .sci bestand, dit is nodig voor de supercard.
Bij de options kun je instellen waar het programma deze bestanden moet plaatsen.
Verder kun je per rom nog meerdere dingen instellen, maar ik weet niet hoe dat werkt, en dat gebruik ik zelf niet.

Als je van de rom(s) drie bestanden hebt, kun je deze op je miniSD zetten. Deze steek je daarna in je Supercard, en hij doet het!

Ik heb het nu even snel uitgelegd zoals ik het heb gedaan. Dus als er nog vragen of onduidelijkheden zijn, hoor ik het graag!

Groetjes,
Eveline.

Eerst had ik gewoon de .gba bestandjes gekopieerd naar mijn miniSD, maar zo werkte het blijkbaar niet. Zo moet het wel:

Je moet op de site van supercard - http://eng.supercard.sc/ - bij 'download' de software voor de Supercard MiniSD downloaden. Dan installeer je hem op je pc.

Als je dan het programma hebt opgestart, klik je linksonderin op 'Add'. Dan zoek je jouw gba rom(s) die je op de pc hebt staan en die klik je aan. Het programma maakt dan drie bestanden:
1. het .gba bestand, dit is eigenlijk gewoon het bestand dat je al had.
2. een .sav bestand, dit bestand is om je spel op te kunnen slaan.
3. een .sci bestand, dit is nodig voor de supercard.
Bij de options kun je instellen waar het programma deze bestanden moet plaatsen.
Verder kun je per rom nog meerdere dingen instellen, maar ik weet niet hoe dat werkt, en dat gebruik ik zelf niet.

Als je van de rom(s) drie bestanden hebt, kun je deze op je miniSD zetten. Deze steek je daarna in je Supercard, en hij doet het!

Ik heb het nu even snel uitgelegd zoals ik het heb gedaan. Dus als er nog vragen of onduidelijkheden zijn, hoor ik het graag!

Groetjes,
Eveline.
Dankje Eveline, het is zo duidelijk uitgelegt!

Waar heb je hem gekocht?

mag ik weten waar je hem hebt gekocht??? ik ben er namelijk hard opzoek naar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hem, zoals ik hierboven al schreef, gekocht via de ombouwwinkel.. Helaas kan ik hem op die site nu ook niet meer vinden.. Volgens mij mogen dit soort kaarten niet meer verkocht worden, omdat ze eigenlijk niet legaal zijn.. Sorry, ik kan je ook niet echt verder helpen.. Misschien kun je eens googlen ;) Succes ermee!

Groetjes Eveline

oke maakt niet uit ik zal verder gaan met zoeken toch bedankt.

heb nog een vraagje weet je misschien ook nog hoe duur hij was??

Mvg Jan-Willem

Uhhm, weet ik niet meer precies, maar ik weet nog wel dat ik het niet echt goedkoop vond.. Zou zomaar €50 of €60 gekost kunnen hebben hoor.. ;)

Topic is van 2009 en bovendien is er gekickt. Alle ins en outs zijn nu wel aan bod geweest.
Bij deze met pensioen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan