Supersnel of helemaal geen verbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter IvanX
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IvanX

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2004
Ik heb af en toe een heel vreemd probleem. Mijn internet verbinding wisselt heel sterk en heel snel tussen een supersnelle verbinding of helemaal geen verbinding.

Zo ook nu. Het ene moment heb ik heel even kort een supersnelle verbinding, binnen 2 seconden heb ik een pagina geladen. Maar na 10 seconden is dat weer afgelopen en is er helemaal geen verbinding zo lijkt het, dan heb ik zo gauw ik op een link klik de melding; "Fout bij verbinden. Firefox kan geen verbinding maken met de server op <website_naam>." En die melding staat er dan ook meteen, zonder dat de website ook maar een poging heeft gedaan om te laden.

De pagina blijven verversen resulteert er dan in dat ik op een gegeven moment weer in die 10 seconden van supersnelle verbinding kom en de website vrijwel meteen op mijn scherm staat.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Nog een puntje; als ik bij Internetverbindingen kijk naar de Status van mijn huidige verbinding staat er:
'Status: connected'
'Duration: not available'
'Speed: not available'

Hoi :)

Kun je misschien wat meer info geven want zo is een analyse erg moeilijk.

Draadloos ? Modem? Router? of Modem/router... (draadloze) Netwerk Adaptor ?..Merk en Type ?

Welk besturingssysteem?

ED

Natuurlijk.

Ik heb internet via een kabelmodem van @Home, via een Netgear router. Mijn ouders hebben hun laptop draadloos aan die router 'hangen', ik ben gewoon bekabeld. Zij hebben nergens last van. Ik gebruik Win XP.

Zijn deze wisselingen zo ineens gekomen of altijd zo geweest ?
Misschien toevallig begonnen na een installatie van iets of een wijziging van iets?
Heb je goede anti-spy en anti-virus software ?

ED

Het is eigenlijk ineens zo begonnen, zonder dat ik wat heb geïnstalleerd of iets dergelijk. Virusscan en spy-ware scan doe ik regelmatig, zonder dat er veel gevonden wordt.

Toch eerst even de vraag of die router beveiligd is ?

ED

Niet dat ik weet, en hij heeft het dus eerst ook een half jaar zonder enige problemen gedaan.

Stel..de router is niet beveiligd..dan kan iedereen uit de buurt dus via jullie router op internet en wellicht het wisselende gedrag veroorzaken. Ik zeg niet DAT het zo is..het ZOU eventueel kunnen.

Het is in ieder geval raadzaam om even te achterhalen of de router al dan niet is beveiligd...en zo niet...maar even beveiligen.

ED

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan