surfen en downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiel1974

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
toch nog even een vraagje aan jullie.
ik heb een 20 mb adsl aansluiting bij tele2. nu heb ik met het programma Nuria mijn snelheid gemeten en nu blijkt dat mijn surfsnelheid prima is maar dat mijn downloadsnelheid ver beneden de norm ligt (500 kb/s) hoe kan dit ? en bij tele2 zeggen ze dat mijnsnelheid boven de norm ligt, dat ijkt me toch niet met 500 kb als downloadsnelheid. nu denk ik erover om de betaling stop te zetten. iemand hier ervaring mee ?

Via de kabel van telenet surfen we ook aan 20 mb, maar dat zijn geen megabytes.
Het komt op ongeveer 1 a 2 Mb /sec downloadsnelheid.
Het hangt er ook vanaf welke snelheid de server van waar je download toelaat.

Greetz : Jer:cool:en.

ja dat snap ik !! maar ik zou willen dat ik 1 á 2 mb/s downloadsnelheid haal. daar kom ik dus bij lange nog niet aan.

Da's inderdaad wel traag. Heb je de details van jouw eigen mijtele2 al bekeken. Ik kan daar niet in hé.

Laatst bewerkt:
ik zit bij tele2.nl maar daar heb ik ook al gekeken. en kan daar verder niks vinden.maar is toch raar dat mijn surfsnelheid wel goed is en de downloadsnelheid niet ?

dan zou je dus zeggen dat ik niet geleverd krijg waar ik voor betaal en is het dus legitiem om de betaling stop te zetten ? ik betaal maandelijks € 39,95. en dan deze sneleid .....

Wat de nederlandse wetgeving hierover zegt, weet ik niet, maar een feit is dat er op de site van tele2.nl geen melding gemaakt wordt van een mogelijkheid voor dergelijke snelheid.
Wat staat er in je overeenkomst met tele2 aangaande internet?
Heb je al contact gehad met de klantendienst van tele2?
Die mensen zullen je veel verder kunnen helpen in het beantwoorden van je vraag of het oplossen van dit probleem.

ik heb al tig keer contact gehad met de klantenservice en daar blijven ze volhouden dat de snelheid boven gemiddeld is volgens hun gegevens. maar ik zie toch duidelijk dat de gehaalde snelheid,zelfs als ik een *.bin-bestand van hun eigen server download, met 500kb/s ver beneden maat is voor zo'n abonnement.

Dan weet ik het ook nie meer hoor. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan