Surfen met Windows Explorer veilig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hamet

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2002
Berichten
153
Een kennis (W98se) heeft een om zeep geholpen Internet Explorer 6sp1. Hij crasht bij het opstarten. Opnieuw Internet Explorer installeren helpt niet helaas.
Natuurlijk kun je ook Windows Explorer gebruiken om te browsen, maar ... heeft dat eigenlijk dezelfde beveiliging als je Internet Explorer?

De vraag is meer uit interesse (hij gebruikt intussen Mozilla Firefox). ;)
 
Geplaatst door hamet
Een kennis (W98se) heeft een om zeep geholpen Internet Explorer 6sp1. Hij crasht bij het opstarten. Opnieuw Internet Explorer installeren helpt niet helaas.
Natuurlijk kun je ook Windows Explorer gebruiken om te browsen, maar ... heeft dat eigenlijk dezelfde beveiliging als je Internet Explorer?

De vraag is meer uit interesse (hij gebruikt intussen Mozilla Firefox). ;)

Bedoel je misschien MSN Explorer in plaats van Windows Explorer? Windows Explorer is namelijk gewoon de Verkenner en daar kun je niet mee internetten.
MSN Explorer gebruikt de engine van Internet Explorer, dus wanneer je MSN Explorer gebruikt ben je net zo kwetsbaar als wanneer je IE gebruikt.
 
Ik bedoel inderdaad de verkenner en daar kun je wel degelijk mee internetten!
 
Met verkenner kun je niet internetten hoor :)
Zodra je in verkenner een www-adres invult veranderd deze in internet explorer omdat deze geïntegreert is in windows.
Je gebruikt dán dus weer gewoon IE.
 
Antwoord

Dat mag zo zijn, maar dan heb je wel een Internet Explorer waar een en ander aan mist (alleen al het feit dat hij in mijn geval het zo wel doet en als je I.E. normaal opstart, dan crasht hij. Er is dus wel een verschil.
En dan blijft mijn vraag dus staan: is het even veilig?
 
In jou geval is het vreemd dat IE het op de ene manier wèl doet en op de andere manier niet.
De "veiligheid" blijft het zelfde want je maakt in pricipe gewoon gebruik van IE.
Kijk maar eens in de taakbalk, daar staat je internet adres met daar achter 'microsoft internet explorer'.
 
Geplaatst door hamet
Ik bedoel inderdaad de verkenner en daar kun je wel degelijk mee internetten!

Je kan met Windows Explorer (EXPLORER.EXE) een internetpagina bezoeken omdat deze dan omgezet wordt in Internet Explorer (IEXPLORE.EXE). Het zijn wel degelijk twee aparte programma's maar helemaal door MS als broer en zus geïntregreerd.

Zo kun je ook met INTERNET EXPLORER bijvoorbeeld c:\ intikken om hem weer als gewone verkenner te gebruiken.


Het is dus even veilig als IE..
 
Hij wordt dus omgezet, ik zie het nu ook, o.a. in de help -> info. Dan is idd de logische conclusie dat beide manieren even veilig zijn.
Hartelijk dank aan jullie allemaal voor het nadenken over de vraag en voor jullie reacties.

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan