Surround bij Laptop op tv (HDMI)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeremyB

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2012
Hoi,

vorige account is naar de vergetelheid geraakt dus heb maar snel even een nieuw account aan gemaakt:

Vanavond heb ik eindelijk de surround werkende gekregen bij normaal televisie kijken.
Deze werkt nu bij de video, de dvd, en de tv zelf.
Maar nu heb ik geprobeerd om via mijn laptop ook de surround werkende te krijgen, wat dus niet lukt.

Het probleem zelf is dat wanneer de laptop is aangesloten op de tv met een HDMI-kabel en ik naar het kanaal HDMI-1 ga, het geluid van de surround nog steeds van de tv (kanaal EXT-1) afkomstig is, in plaats van het geluid van de laptop.
Al naargelang van de source van de DVD (AUX/AUX digital etc) verandert de surround wel van systeem, maar welke bepaalt dan die van de laptop? Ook de tv zelf?

Nu heb ik al een beetje rondgekeken en zag ik dit topic staan, toch had ik liever nog even een bevestiging aangezien het over twee verschillende kanalen gaat.
En als dit het antwoord is, gaat het kabeltje dan in de headphone van de tv en laptop?

Bij voorbaat dank,

-Jeremy-

Over het algemeen geldt dat bij laptops het geluid al in de HDMI inzit. In dit geval betekent het dat je maar 1 kabel nodig hebt om je laptop op je tv aan te sluiten in het bijzijn van geluid. Heb je je hc set al op tv-sound geprobeerd?

Met de HDMI kabel gaat het geluid inderdaad naar de tv, maar de surround blijft bij het kanaal EXT-1

Hoe heb je precies aangesloten? Scart naar hc-set, hdmi naar laptop?

Scart van dvd naar tv en een scart van tv naar de DCR
HDMI van tv naar laptop

Sorry voor het wat latere antwoord..

Heeft geen tv-sound denk ik, maar wat ik nog wel vond was een schakelaar met RGB en Y/C. Geen idee wat dit verder is, aangezien er niet echt iets verandert als ik deze omzet, maar ik had een nog wat nieuwere dvd-speler erbij gehaald en die had RGB/COMP, dus misschien dat het hieraan ligt?

Ow, nee daaraan ligt het niet.
Mmmm, hoe krijg je dan surround als je gewoon tv kijkt (dus welke mode)?

Surround van TV gaat over AUX-digital en van DVD over AUX. Verder is er AM en FM voor radio (van de dvd) en nog eentje voor de dvds zelf

Heeft je dvd speler geen geluidsingang of tulp-aansluiting?

Bestaan die dingen wel op dvd-spelers?
De dvd-speler zelf was dan wel een van de eerste, maar heb nog nooit zo'n aansluiting op een dvd-speler gezien.
Neej, op deze dus niet.

Eh, ik heb hier ook een van de eersten staan (2002 ofzo), en daar zitten 2 tulp ingangen op. Maar hij was dan ook wel iets van €1000 ...
Maar weet je zeker dat er geen geluidsingang op zit?

Zoals ik het lees gaat je geluidssignaal van de laptop via de TV naar je surroundset.
Mijn vraag is dan, heeft je TV ook surround.
Als dat niet het geval is heb je daar je probleem. Je TV geeft dan gewoon stereo door.

De tv heeft inderdaad surround over AUX-digital, (digitale tv) het eigenlijke probleem is dat als ik de laptop op de tv aansluit het surround nog over de digitale tv gaat.

Heb dit uit de handleiding kunnen halen, geen idee wat dan de audio-ingang zou moeten zijn :)
Knipsel.PNG

Volgens mij moet je je Tv dan , qua geluid, aansluiten op 2 of 3. AUX IN of DIGITAL IN. Scart is volgens mij alleen stereo.
Heb je ook zo'n mooi plaatje van je TV?

En, ik heb op mijn TV de mogelijkheid om zijn eigen speakers uit te schakelen(ergens in de instellingen). Daardoor loopt bij mij het geluid altijd over de surroundset.

Laatst bewerkt:
Kon geen plaatje van mijn tv vinden, de stikker achterop is ook half vervaagd dus kan zo ook geen online handleiding vinden :)
Morgen maar even dat proberen, dan edit ik dan deze post wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan