surround niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfar22

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2005
Hallo allemaal,
Ik had een volgens mij goed surround setje gekocht voor plus minus 500 euro van Yamaha.
Na het beluisteren ervan was ik toch niet tevreden en heb ik alles weer teruggebracht.
Nu hoorde ik van een kennis "wil je het goed hebben dan heb je voor tenminste een paar serieuze luidsperekers nodig."
Bij het setje wat ik had kreeg ik een setje van twee kleine surrounds,twee kleine voorboxen en een subwoofer.
Nu is dit alles natuurlijk vrij subjectief,en ik wil ook wel wat meer geld uitgeven.
Ik weet nu niet meer wat ik moet .
Mij is altijd verteld koop op de eerste plaats een goede versterker en dan een paar goede luidspekers en dan wel in die volgorde.
Wat is hier van waar?.
En wat moeten mij eisen zijn bij de aankoop van een goede set?.

tja das afhankelijk van wel heel veel factoren

op zich heeft ie wel gelijk
eerst een goede versterker
maar ja wat is goed?op zich is met yamaha niks mis mee!
maar belangrijk is ook wel je bedienings gemak.
maar ok houden we het ff op vermogen.
een versterker kopen van 10 watt en boxen aansluiten van 100 watt ja daar schiet je niks mee op.een stelregek is welvermogen max versterkerx1.75 vermogen max van boxen
dus is je versterker 40 watt dan moeten de boxen max 80 a 85 watt aankunnen.

maar voor geluid is echt het belangrijkste :wat vindt je er zelf van???!!!

de ene box klinkt voor de een goed en de ander vind het bagger
dus gaan luisteren in de zaken is een must!!

en dan nog is je vraag 123 niet te beantwoorden

er zijn ook nog factoren als je eigen woonomgeving waar het komt te staan of de factor bron(cd,dvdetc)

Oké,
Maar volgens mij is er uit een surround setje met een paar kleine voorluidspekertjes met een bas die "onder de bank vandaan komt" ik zal niet zeggen geen fatsoenlijk geluid te halen valt .
Maar het lijkt mij beter om een paar serieuze voorboxen te hebben met in de eerste plaats een goede versterker.

de maat van de boxen wil niks zeggen9ik ken merken met ******* kleine box-jes maar met topgeluid)
het gaat erom uit hoe die opgebouwd is

wat zit er dus in!! 1, 2, of zellf 3 wegspeaekers of meer

wat is frequentiebereik van de speakers??ook dat zegt al wat

en een bas-box in de hoek achter de bank is normaal

bas tonen kennen weinig weerstand en kun je neer zetten waar je wil

en ja een goedkoop setje zal over het algemeen minder mooi klinken

zo zie je maar er is volop keuze en dus zul je ff moeten snuffelen wat je zou bevallen

mijn set:

yamaha setje met b&o boxen

maar daar is prijs dus naar

je moet voor jezelf nagaan van wat zijn me eisen en wat is me budget

Ik zit er nu over te denken om een surroundsetje te kopen zonder de voorluidsprekers.
En dan de voorluidsprekers zelf te maken.
Een vriend van mij heeft ze ook zelf gemaakt en is er zeer tevreden mee.
Hij heeft bij een speciaalzaak een setje gekocht met bouwtekening van de kast,en deze kast zelf gemaakt.
Is dit een optie in combinatie met een surroundset.?

tja dat is natuurlijk wat je zelf wil

maar dan moet je wel speakers kopen die compatible zijn met de versterker en met de andere spaekers

bijv geen 8 0hm spaekers zetten terwijl je achter speakers en versterker 4 ohn is en andersom/vice versa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan