Surround set

• Onderwerp starter Onderwerp starter wezl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wezl

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2007
Ik wil een surround set voor de pc gaan aanschaffen maar weet niet welke mijn computer ondersteund hoe weet je dat:shocked: :rolleyes:
En welke aansluiting het surround set heeft
gr wezl

Laatst bewerkt:
Wat is merk en type van je moederbord?
Heb je nog een aparte geluidskaart en zo ja welke?

om een surroundset te laten functioneren, heb je wel een geluidskaart nodig die het ook ondersteunt.
Elke aansluiting op een geluidskaart heeft een andere kleur:
# : uitgang voor de speakers. Line-Out of Front-Out.
# Roze: ingang voor de microfoon.
# Blauw: ingang voor Line-in.
# Zwart: (voor 5.1 surround-systeem) Rear-Out uitgang voor speakers die achter je staan.
# Oranje: (voor 5.1 surround-systeem) uitgang voor center-speakers en subwoofer.
(bron wikipedia)

om een surroundset te laten functioneren, heb je wel een geluidskaart nodig die het ook ondersteunt.
Elke aansluiting op een geluidskaart heeft een andere kleur:
# : uitgang voor de speakers. Line-Out of Front-Out.
# Roze: ingang voor de microfoon.
# Blauw: ingang voor Line-in.
# Zwart: (voor 5.1 surround-systeem) Rear-Out uitgang voor speakers die achter je staan.
# Oranje: (voor 5.1 surround-systeem) uitgang voor center-speakers en subwoofer.
(bron wikipedia)

Bij een "losse" geluidskaart klopt dat wel, maar bij 5.1 onboard-sound is het vaak anders en ook een instelling van moederbord/bios

op een moederbord waar de geluidskaart al op zit(standaard met de meeste jonge moederborden) heb je meestal geen surround.
Dan is het aan te raden om dan naar de winkel te stappen en daar voor weinig geld een 5.1 kaart te halen

op een moederbord waar de geluidskaart al op zit(standaard met de meeste jonge moederborden) heb je meestal geen surround.

Sorry hoor, maar bij de meeste moderne moederborden met geluid on board het je meestal
WEL surround, vaak zelfs ook 7.1!!!

Sorry hoor, maar bij de meeste moderne moederborden met geluid on board het je meestal
WEL surround, vaak zelfs ook 7.1!!!

klopt:)
Ik zal afwachten wat voor informatie de TS geeft.
Als hij nergens 7/5.1 heeft kan je voor 15 euro al een geluidskaartje kopen die dat ondersteund

ik kan al de kleuren doen daar heb k de aansluitingen voor

Dan heb je denk ik 5.1
Naja ik weet het bijna zeker.

ja maar ik weet niet of de surround set die ik wil erop kan

de logitech x540 maar die is nergens in de buurt te koop:rolleyes:

die is voor me mensen met wat meer geld nog andere ideen :thumb::D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan