Surround sound (5.1) afspelen als laptop aan TV is aangesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

robert28

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 apr 2012
Hallo,

Ik heb een vraag over hoe ik dit werkend krijg en of dit wel mogelijk is op de wijze waarop ik het aansluit.

Ik heb een Phillips LCD TV en een Home Cinema set 5.1 ( HTSS540), deze zijn met elkaar verbonden via een HDMI-kabel en een AUX kabel (rood-wit plugin aan beide zijde).
Als ik op deze wijze een DVD afspeel heb ik een 5.1 surround sound.

Maar als ik een film kijk via mijn Sony Viao (die ik aansluit met een andere HDMI-kabel aan mijn TV heb ik geen 5.1 surround.
Films zijn gedownload van internet (dvd-rip, br-rip)
Ligt dit aan mijn laptop, of is het niet mogelijk om zo een surround sound te creeeren? mijn Home Cinema stel ik dan in dat het geluid via AUX gaat net als de DVD.

Kom er zelf niet uit...:confused:

Krijg je wel geluid uit je homecinema als je via je laptop iets afspeelt?

ja daar heb ik verder geen problemen mee, als ik dolby digital selecteer als geluidskanaal op de home cinema merk ik niks van de surround. dus ik gebruik alle boxen als stereo bij een film. wordt op de home cinema omschreven als (5CH stereo)..

Uuhm... Rood-Wit plug is niet surround, dit is slechts stereo. Geen wonder dat het niet werkt.

Nou das niet helemaal waar, ook over een tulip signaal rood wit kan dts lopen. toe gegeven dat niet elke vertrekker hier mee over weg kan. Ik vraag me eerder af of de gedownloaden films zelf wel voorzien zijn van dts geluid want vaak word bij een upload de dts geluid weg gelaten om de upload niet al te groot te maken. Als je een volwaardige film download van minimaal 3 a 4 gb dan is deze meestal wel voorzien van dts maar een kleiner bestand vaak ook niet.
Of the wel, iederen wil snel downloaden en in de upload branche hebben ze daarom bedacht om bij illegale films de dts geluiden weg te laten. Dan is het bestand kleiner namelijk.

Kun je je laptop ook aansluiten op je homecinema set (HDMI in)? Of zit die er niet op?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan