Surround sound met goede geluidskwaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietje12345

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2010
beste mensen,

Ik wil mij binnenkort een Surround Sound systeem aan gaan schaffen, gewoon voor de lol, maar omdat ik de belevenis ervan wel eens wil meemaken. Nu ben ik op zoek naar een set wat goede geluidskwaliteit heeft. Ik heb momenteel een set met hele goede geluidskwaliteit en wil daar graag niet op achteruitgaan.

Alvast bedankt

M.v.g

piet

Dit is 100% afhankelijk van uw prijsklasse.
Hoeveel ben je bereid er voor uit te geven??

Een goede set kost veel geld (zie bijvoorbeeld de Logitech Z906 of Logitech Z-5500).
Goedkopere setjes hebben dan weer wat mindere kwaliteit (bijvoorbeeld Creative Inspire T6160)

Nou, ja, erh.. Tegenover m'n Z906 is de T61(6 of 0)0 vrij belabberd, maar heeft toch een prima kwaliteit hoor.

Hangt er ook maar vanaf wat je wilt gaan beluisteren. Er zijn bijv. voor muziek niet of nauwelijks goede surround sets te krijgen. Voor film kijken is weer een ander verhaal.

Budget speelt zeker een rol. Van wat ik om mij heen hoor zijn de Logitech sets wel een goede keuze.

Over wat voor surround systeem heb je het? Voor de PC of als home cinema?

PC => Logitech z5500 echter zijn die prijzig.
Home cinema => is een budget belangrijk, maar ook gaan luisteren naar systemen.

@ Crash, ti's dat de Z906 veeeeel te duur is om mee te nemen naar de HMD, maar qua geluidskwaliteit is de Z906 beter dan de Z5500 die er nogal van houd om de boel te laten schudden, en dat is exact wat de 906 nét niet doet. (Vandaar ook de 'diepere' bas zonder dat de midden tonen versterkt word, dat gebeurd bij de Z5500 wel, daarom zijn de midden tonen op de Z5500 ook zo 'dof')

Re:

Nou mijn budget is redelijk groot, tot €600 kan ik zeker uitgeven, maar het moet inderdaad wel een beetje van alle markten thuis zijn (dus muziek,gaming,films) dat zijn eigenlijk de 3 hoofdzaken.
Maar het gaat dus echt om aan mijn pc aan te sluiten, aangezien ik alles doe met mijn pc (tv kijken,gamen,muziek luisteren,films kijken etc) dus ik wil het wel aan mijn pc aansluiten.
Mijn moederbord ondersteund het ook, dus daar hoef ik me niet druk om te maken.

Ik was me zelf inderdaad ook al af aant vragen of ik niet beter af was met een home cinema set. Maar ik wist dus niet of dat wel kon op een pc.

M.v.g

Piet

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan