Surround systeem aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

whoopiee

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2008
Hoi,

Ben nieuw op het forum en hoop dat iemand mij kan helpen !
Heb gisteren een Philips DVD/CD/Tuner aangeschaft met surround 5 boxen en subwhoofer. CD/Tuner werken prima - maar de instellingen o.a. van de boxen moet via de TV en daar zit 'm nou net de kneep.

Het probleem is dat er nogal veel apparaten aangesloten zitten : Caiway ontvanger,
HD-recorder, DVD-Video-combi en nu dus ook nog het nieuwe apparaat.

Ben er net nog op uitgeweest om een scart-splitter (met 3 aansluitingen) te kopen en heb die aangesloten op de TV en de Caiway kast en het nieuwe apparaat in de splitter.
Krijg nu wel het setup-scherm van de Philips op de TV maar heel erg vervormd, het scherm "rolt" en de functie voor het instellen van het volume van alle boxen werkt niet.

Kan iemand mij schematisch weergeven wat de correctie manier is (=volgorde) om alle kabels aan te sluiten - wordt nu wanhopig van de hoeveelheid kabels en aansluitmogelijkheden !! ;)

Hoi,
Welkom op helpmij

Opzich heb je het goed aangesloten alllen z'n scart splitter heb je in verschillende prijs klasse heb je bij de ander apparaten die op die splitter zitten ook slecht beeld?

Modag

Surround aansluiten

Hallo Modag,

Bedankt voor je snelle reactie.
Het was mij bekend dat er kwaliteitsverschil in de scart-splitters bestaat en heb er een van Belkin (30,00 euri) gekocht.
Behalve het Caiway kastje en de nieuwe DVD zit er verder niets op de splitter, de rest is onderling doorgelust. Beeld van de HD en DVD/Video is goed.
Bij de HD is het nu overigens wel zo dat als ik die aanzet, er niet meer zoals vroeger gewoon een zwart scherm komt, maar het beeld van een TV-zender.
Bijkomend probleem(pje) is dat de nieuwe DVD en de DVD/Video allebei van Philips zijn en op elkaars afstandbediening reageren .... ik wil ze graag gestapeld in de kast laten staan, maar als ik de combi uit wil zetten, gaat de nieuwe DVD aan (lastig dus !)
Heb je nog een tip voor mij ?

Laatst bewerkt:
Hoi,
Dat is altijd eeen probleem bij gelijke merken dat ze beide op de zelfde afstandbediening werken ik heb daar 1,2,3 geen oplossing voor.
Heb je wel de nieuwe installatie eens rechtstreeks op de tv geprobeert is het beeld dan goed.

Modag

Rechtstreeks op de TV geprobeerd, beeld is dan wél goed en ook alle menu-opties zijn dan beschikbaar. Lijkt erop dat het Caiway kastje voor de problemen zorgt - kan dat ?

Hoi,

Ja dat zou best kunnen die geeft natuurlijk altijd beeld door denk dat je beter de hd recorderof iets wat je uit kan zetten hierbij kan zetten.En de Caiway apart.

Modag

Laatst bewerkt:
Hoi,

Veel plezier in je bioscoop klinkt goed he en niks te danken.

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan