Surround systeem onjuist aangesloten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt geen moederbord wat 5.1 surround ondersteund, alleen 2.1 of lager (dus alleen de groene stekker.)
Je zou het beste een geluidskaart kunnen halen voor 5.1 of 7.1 surround

Op de site van Asus kan ik eerlijkgezegd niks vinden van een 5.1/7.1 surround ondersteuning.
Ik denk dat de chip van Realtek het wel ondersteunt, maar je hebt de aansluiting er niet voor.

Dit is wat je nodig hebt:
http://www.overclock3d.net/gfx/articles/2006/12/27145355364l.jpg

De aansluitingen die je nu hebt zijn:
Groen: Hoofdtelefoon
Roze: Microfoon
Blauw: Line in (audio input)

Op de site van Asus kan ik eerlijkgezegd niks vinden van een 5.1/7.1 surround ondersteuning.
Ik denk dat de chip van Realtek het wel ondersteunt, maar je hebt de aansluiting er niet voor.

Dit is wat je nodig hebt:
http://www.overclock3d.net/gfx/articles/2006/12/27145355364l.jpg

De aansluitingen die je nu hebt zijn:
Groen: Hoofdtelefoon
Roze: Microfoon
Blauw: Line in (audio input)
Het raarste is nog wel dat elke speaker geluid produceerd terwijl de kleuren voor geen meter kloppen :p. Ik moet ook zeggen dat ik ook nog niet echt het "surround effect" merk wat ik had verwacht dus misschien ligt het daaraan.

Na wat zoeken heb ik 2 geluidskaarten gevonden en ik zou graag wat advies willen van jullie (Ik heb er namelijk niet echt verstand van :p)

1
http://www.alternate.nl/html/produc...it/-1046757/?tn=HARDWARE&l1=Geluid&l2=Kaarten

2
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1062630

Welke zouden jullie kiezen? Of zouden jullie een andere kiezen?

hoi

ik zou het op een creative kaart houden.
en dan eventueel een audigy2 zs.
Op marktplaats daar voor een tientje of 2 wel te krijgen.
Daarme krijg je via site creative ook een boel software e.d.

Ben er zelf zeer tevreden over.
BTW heb je een 5.1 of 7.1 set??

Laatst bewerkt:
Het ligt er ook erg aan waarvoor je je geluid gebruikt, als je een doorsnee computer gebruiker bent met een 5.1 geluidsset om te gamen/muziek te luisteren is de Creative Audigy al goed genoeg denk ik zo.

hoi

ik zou het op een creative kaart houden.
en dan eventueel een audigy2 zs.
Op marktplaats daar voor een tientje of 2 wel te krijgen.
Daarme krijg je via site creative ook een boel software e.d.

Ben er zelf zeer tevreden over.
BTW heb je een 5.1 of 7.1 set??
Ik heb een 5.1 setje

Het ligt er ook erg aan waarvoor je je geluid gebruikt, als je een doorsnee computer gebruiker bent met een 5.1 geluidsset om te gamen/muziek te luisteren is de Creative Audigy al goed genoeg denk ik zo.
Ik vraag me alleen af of de Audigy ook goed werkt in games en films want er staat alleen: EAX Adv. HD 3
terwijl de andere veel meer heeft (8 Kanaals Output Dolby Digital EX en dts ES; A3D, EAX
) Nogmaals heb ik hier niet veel verstand van en ik weet ook niet welk formaat het meest gebruikt wordt. Maar ik denk dat ik met de aggripa altijd goed zit

De geluidskaart van 3dclub is zeker de betere van de twee, geen twijfel. Maar heb je dat ook nodig? Als je films kijkt is het misschien een aanrader, maar voor games denk ik eerlijkgezegd dat het verschil niet te merken zal zijn.

T is en blijft jouw keuze ;) Kijk je vaak films? Dan is het te overwegen om voor de 3dclub kaart te gaan.
Succes :rolleyes:

dit mobo van jou ondersteund Wel 5.1
het is alleen,
je steekt alles in ( dus in de mic ingang groen blauw rood of wat dan ook )
dan download je de realtek drivers, dan stel je in wat je daar hebt ingestoken ( achterluidsprekers of centrum of voor of sub ) ik heb hetzelfde setje speakers :P , maar zo werkt het ook bij mijn onboard sound card.

Het werkte wel maar toch niet optimaal, Heb nu de Creative sound blaster gekocht (Toch maar wel want hij ondersteund blijk baar ook dolby digital :p) En het is nu stukken beter :thumb:

Bedankt voor jullie hulp allemaal! :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke??

en ook alle software gedownload van creative site?
De eerder vernoemde creative Sound Blaster Audigy SE 24bit.
En ik kreeg er een cd bij met drivers en veel andere software echt top product voor die prijs :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan