SUSE Linux 10.0 op cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

G4M3R

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2005
Ik heb SUSE Linux 10.0 op cd gebrand 5 cd's in totaal. Alleen nu heb ik geprobeerd te booten met de 1e cd en dat lukte nie :( dos las de cd wel maar ging toen over op het starten van windows. Ik weet niet zeker of dit wel de 1e cd is maar het had wel als naam: SUSE-10.0-CD-OSS-ppc-GM-CD1 dus of ik ben gek of het is een andere cd wie helpt me?

Da's dan denk ik of fout gebakken of je hebt je bios niet ingestelt op booten vanaf cd
Dus je moet of je bios instellen dattie eerst vanaf cd boot, daarna pas van hd
Als je dat al gedaan hebt is er iets mis met je baksel of met je cd image

[hierzitjevastnietoptewachten]Probeer liever Debian, die is veel makkelijker. Als je een fatsoenlijke internetverbinding hebt hoef je alleen een network cd te maken en down je rest automagisch van een mirror (de beste is ftp.tiscali.nl over http in mijn geval) [/hierzitjevastnietoptewachten]

ik heb geen flauw idee, de image heb ik van de SuSe site zelf dus daar lig het denk ik niet aan, ik weet wel dat ik nu 8 cdtjes heb verspild aan iets wat nog steeds niet werkt. Maar ik wil graag dat de installatie niks van internet hoeft af te halen waar moet ik dan downloaden? De Boot sector heb ik ook goed ingesteld ik heb zelfs de bios ervoor aangepast, hij leest wel de cd maar gaat dan verder met booten van de hd. Ook zijn de op cd gebrande bestanden niet te openen en geeft hij de error of je cd er wel in zit :mad: ik ga kijke of ik debian kan downe alvast bedankt :)

nee, heel vaag. Volgens mij was of de image beschadigd of de cd

G4M3R zei:
... Maar ik wil graag dat de installatie niks van internet hoeft af te halen waar moet ik dan downloaden?...
Ik heb net Debian geïnstalleerd ook niet via het netwerk. Ik heb de image gedownload van www.debian.org en op één CD'tje gebrand. Het downloaden en branden ging heel snel. Het enige wat mij niet lukt is Windows X aan te krijgen.

voor beginners wordt SuSe aanbevolen, nu weet ik niet of je beginner bent of niet :rolleyes: :p

Ik ben een vrij erge Linux beginner, maar heb al wat gespeeld emt de Linux installatie van mijn broer en een vriend(Knoppix en Fedora). Opzig lijkt het mij wel te lukken met de juiste hulp. En achteraf heb je er dan het meest van geleerd.

suse is het best voorbeginners heb ik gehoord, lijkt redelijk op windows. ik ga hem zelf ook gebruiken, heb nu fedora core 4 maar is nogal moeilijk nu

Weet je wat je gewoon het beste kan doen als je alleen maar wat wilt proberen met Linux. ga naar www.linuxiso.org download daar de Suse 9.1 Live. Brandt die en start je PC op met booten van CD. wordt er niks met je HD gedaan en je kunt wat proberen met linux. Genoeg gelinuxt cd er uit. PC herstarten en windows start weer.

G4M3R zei:
Ik heb SUSE Linux 10.0 op cd gebrand 5 cd's in totaal. Alleen nu heb ik geprobeerd te booten met de 1e cd en dat lukte nie :( dos las de cd wel maar ging toen over op het starten van windows. Ik weet niet zeker of dit wel de 1e cd is maar het had wel als naam: SUSE-10.0-CD-OSS-ppc-GM-CD1 dus of ik ben gek of het is een andere cd wie helpt me?
ppc is voor de Apple! Je moet bij Suse de i386 versie hebben. :)

De i586 versie van een andere distributie kan ook.

Platformen:
i386 : vanaf intel 386
ppc : Mac - G5 G4 G3... (PowerPC)
i586 : echte pentiums - Amd / Intel 32 bits
AMD64 : Amd 64 bits
x86_64 : Intel 64 bits

i586 platformen kunnen ook de i386 linux draaien.

Kijk ook even bij munnikes. Behalve dat je er cd's kunt bestellen zie je ook welke 'smaken' er allemaal zijn.

Voor Linux kun je in het Bios 'OS Plug & Play Aware' het beste op 'No' zetten.

Vr.Gr. Egel.

Laatst bewerkt:
Bendeleider zei:
Weet je wat je gewoon het beste kan doen als je alleen maar wat wilt proberen met Linux. ga naar www.linuxiso.org download daar de Suse 9.1 Live. Brandt die en start je PC op met booten van CD. wordt er niks met je HD gedaan en je kunt wat proberen met linux. Genoeg gelinuxt cd er uit. PC herstarten en windows start weer.
enig idee hoe oud suse 9.1 is?
Ik heb de indruk dat linuxiso's dood is gebruik deze site dus niet meer.
En download hem gewoon van een van de zovele mirrors.
@engel: goede opmerking dit was me nog niet direct opgevallen :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan