SUSE Linux 10 Installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nico01

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2005
hallo

ik heb van internet de 5 cd versie van Suse linux 10 gedownload. ik heb nu 5 .iso bestanden ik kan er wel een virtuele cd van maken en dan de bestanden op een gewone cd branden maar dan start die niet van de cd op.

ik moet van cd1 een bootable cd maken heb ik gelezen maar ik weet echt niet hoe.

ik heb nero 6 maar als ik bij opstartbare schijf kijk snap ik er niks van

wie kan mij helpen?

moet ik dan gewoon het iso bestand naar de cd slepen en branden?

nee je moet de optie image branden naar schijf gebruiken

het werkt!! hij start op van de cd:D :D

harstikke bedankt:thumb:

graag gedaaann maar mag ik 1 ding weten wat is linux en wat kan je der mee

gewoon een besturings systeem zoals windows.
De voordelen
*ongeveer elke linux distro is gratis verkijgbaar
*de broncode is open, iedereen kan er dus aan meewerken.
*Het is stabiler dan windows omdat de gebruikers ook aan het programma meewerken.

wat is een linux distro betekent dat dat je het gratis kan downloaden van een website op een legale manier

Een linux distributie (distro
Een distributie bestaat uit een verzameling basistoepassingen, bibliotheken en een Linux-kernel, vergezeld van een set installatieprograma's, het X Window-systeem en meestal een hoop extra programmatuur. Zulke distro's zijn vaak toegespitst op een bepaald toepassingsdoel. Veel distributies zijn samengesteld door commerciële bedrijven die bij aanschaf ook helpdeskondersteuning en handleidingen meeleveren.

Er bestaan verschillende distro's
debian, suse, redhat, gentoo, ubuntu, linpire,...
Deze meeste distro's zijn gratis, dit heeft tot gevolg dat er programmeurs zelf gaan meeontwikkelen aan de software.

Waar zijn al deze Besturingssytemen te downloaden weet iemadn dat ??

welke is nou eigenlijk het beste voor gebruik als desktop?

op www.distrowatch.com staat ubuntu op de eerste plaats maar ik zie ook dat er veel debian hebben

welke moet ik dan kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan