Suse root automatich inloggen inlusief logon scirpt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lccookie1992

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2010
Berichten
790
Hallo allemaal,

Weet iemand hoe ik er voor zorg dat root zichzelf inlogd als de server word gestart, en een regel tekst uitvoerd in de console tijdens het opstarten.

Wie ow wie weet het antwoord?

p.s De reden dat ik wil dat root automatich opstart, is omdat root de regel mag uitvoeren in de console. Als ik een andere user gebruik, die in dezelfde groepen zit als root. Dan laat hij hetzelfde zien maar gebeurt er niets.

p.p.s de regel is:
vncserver
 
Je kan de vncserver ook gewoon laten starten als service in SuSE, dan hoef je ook niet in te loggen, alleen de computer maar aan te zetten :)
 
Dat lijkt me een goed idee ik weet allen niet de locatie van vnc server kan je ook een tutorial vinden hoe ik een service aan maak ?
 
Heb het bovenstaande geprobeerd behalven @reboot /home/your_name/bin/vncservice.sh
dit gedeelte heb ik niet kunnen vinden...

Helaas wil de service niet opstarten als root word ingelogd

Graag zou ik willen dat root automatich inlogd met het bovengenoemde script of dat de gebruiker die nu automatich inlogd root rechten heeft (het toevoegen van de gebruiker aan de groepen waar root ook in zit werkt niet)
 
Hij doet het :D :D :D :D

Ik heb onderstaande file aangepast
/etc/sysconfig/displaymanager
DISPLAYMANAGER_AUTOLOGIN=”root”

En heb het boven genoemde gevolgt om een service aan te maken

Bron van automatisch root laten inloggen:
http://forums.opensuse.org/english/...-login/419901-how-auto-login-root-user-2.html

p.s zoals iedereen zegt laat geen root acount onbeheert achter :)
dit word in mijn situatie toegepast op een lokaale samba server.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan