SVCD op DVD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbolland

Verenigingslid
Lid geworden
5 jul 2001
Hallo

Systeem hier : Headstart AMD 1600+ 512 Mb 120Gb HD
NEC 3540 dubbel layer +/- DVD brander.
XP home met alle update's.

Ik heb het volgende probleem.
Ik wil een AVI naar SVCD omzetten en branden met Nero 6.6.0.16. Ik wil deze SVCD dan op een DVD - R branden van het merk DataRight maar Nero vertikt het.
Ik krijg een foutmelding, na het omzetten, "Complication cannot be written on that medium type".
(Medium in drive: DVD-R. Medium required by by complication: CD-R/RW.)
Wat is hier aan de hand ?
Gebruik ik het verkeerde brandprogie ?

Je moet in Nero aangeven dat je een dvd wilt branden en geen cd

Heb ik in gekeken, maar daar is geen optie om SVCD te maken.

Wat ik uit Nero help haal is dat je een svcd alleen op cd kunt zetten

Oke, bedankt voor de info, ik heb net nog een keer gekeken in de Help maar kan het niet vinden.
Een nieuwe gedownloud maar ook daar zie ik het niet.

Is er misschien een ander progie die het wel kan ?

svcd kan je alleen kwijt op een cdr. elk brandprogramma heeft dit in zijn menu item.
Als je die op een dvd wilt bakken zal je de mpeg(svcd) moeten converteren naar de specs die toegeschreven zijn aan die van dvd.

Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik heb hier aardig wat SVCD films liggen, de meeste van opnames van de kinderen en die heb ik een paar jaar geleden op cd gezet in SVCD omdat de standalone DVD speler dat aankan.
Nu heb ik een DVD brander en dacht ik de SVCD op DVD te zetten maar helaas gaat het niet rechstreeks. (van orgineel direct naar dvd)
Mijn veronderstelling was de DVD schijf als opslag medium te gebruiken, maar dat gaat dus niet.

Ik heb wel een volgend idee: :)
Een AVI of MPEG omzetten naar SVCD en niet branden maar opslaan op de HD. Daarna als ISO of data branden op DVD.

Heeft iemand daar ervaring mee ?

kijk eens of je dvdplayer geen mpeg afspeelt

De standalone DVD speler is een Sony SLV D930 D en die lust geen MPEG, AVI of Divx. Maar die smult wel van een SVCD, VCD en DVD en allemaal ook met CD R of CDRW dat maakt niks uit.
Ik heb er net een MPEG cd ingedaan maar mooi niks afspelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan