svchost.com

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesjeka

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2004
Ik heb al heel het internet afgezocht, maar op mijn probleem geen antwoord gevonden.

Op een pc wordt de CPU onder de XP-processen continue voor ca. 30% gebruikt door het proces svchost.com

De functie van svchost.exe is mij bekend, maar het gaat hier dus echt om een andere extensie.

Ik heb al diverse soorten anti spyware geinstalleerd in de hoop dat dit helpt, maar het mag niet baten.

Zodra ik het proces beeindig loopt de computer weer als vanouds.

Als ik vanuit cmd tasklist /svc opvraag krijg ik voor dit process ook de melding n.v.t. waar voor alle svchost.exe processen netjes staat waar deze door worden opgeroepen.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Help mij en je maakt mij heel gelukkig!!!!

Heb je ook op virussen gescand, met je eigen antivirusprogramma en/of online?

svchost.com hoort namelijk bij een virus/worm (W32/Rbot-EU alias Backdoor.Rbot.gen).

Scan eens in veilige modus met je antivirusprogramma.
Wordt niets gevonden, voer dan een online scan uit: http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Voer daarna het advies van Tanja1968 uit.

we gaan uitproberen

Heel erg bedankt voor jullie reactie.
We hadden al wel virus scan gedaan, maar niets gevonden, maar gaan het gewoon nog een keer proberen. Wil dit niet lukken dan zullen we het met hijack this proberen.

Helaas staat de computer niet bij ons, dus kan het wat langer duren voor we iets zeker weten.

Groetjes
Jessica

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan