svchost doet computer vertragen?!

• Onderwerp starter Onderwerp starter jan42
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Mijn XP-pro SP2 is regelmatig niet vooruit te krijgen. Als ik dan in de taaklijst kijk zie ik dat svchost alle CPU opvreet. Dat duurt een aantal minuten en dan is het weg. De volgende dag is het er weer. Ik heb geen visurssen (volgens AVG) en geen spyware (volgens AdAware). Als ik svchost uit de processenlijst verwijder, kan ik mijn interne netwerk niet meer op.
Wie weet wat hier aan de hand is en wat kan ik doen om te zorgen dat svchost niet alle CPU opvreet?

In Taakbeheer, Processen komen meestal meerdere svchost.exe regels voor. Dat is normaal. Je zou kunnen zeggen dat het een functie in XP is, die op meerdere fronten tegelijk kan werken. Er kan een service of applicatie (die ook gebruik maakt van svchost) op de achtergrond bezig zijn op te starten terwijl er een conflict tussen drivers is, waarddor het lang duurt en de CPU veel werk te verstouwen krijgt. Als je geen andere signalen krijgt, zoals het opstarten van een beeldbewerkingsprogramma duurt erg lang, of het opstarten of afsluiten van je PC duurt erg lang, valt er weinig over te zeggen.

Edit: kortgeleden nieuwe hardware en/of software geinstalleerd?

Laatst bewerkt:
Bedankt boeing_737. Kort geleden heb ik geen nieuwe hardware of software geinstalleerd. Wel liep outlook 2003 vast en heb dat trachten te herstellen door een oude registerbackup terug te zetten. Sinds die tijd zit svchost CPU-cycles te vreten. Het kan dus zijn dat de oorzaken die jij beschrijft daardoor ontstaan zijn. De vraag is nu hoe kom ik er vanaf?

Mijn Palm desktopsoftware doet het niet meer en kan ik niet meer verwijderen of herinstalleren. Hoe krijg ik dat probleem opgelost?

Moet ik een nieuwe installatie van XP-pro doen (liever niet, kost me vele uren!!)?

Hoi !

Toevallig Microsoft Update op automatisch staan ?

Zet dat is uit.

Opgelost ??

Greetz,

Harry.

Ha Harry, microsoft update heb ik uitgezet maar de palm software kan ik niet installeren. Bij het installatieproces wordt gevraagd naar PalmDesktop.msi (die wordt door het setupprogramma gegenereerd), maar setup kan het niet vinden. Met zoeken ben ik erachter gekomen waar het staat en als ik dat dan aangeef, krijg ik de melding dat "not a valid installation package" is. Wat kan ik nog meer doen?

Als de raad van Harry Snor toch niet voldoende helpt, zou je kunnen overwegen om MS Office 2003 te dé-installeren en na een herstart weer te installeren. Het enige extra werk zal dan zijn het ophalen van de updates bij Microsoft. Maar het zou best kunnen dat de troubles met het register al die activiteit veroorzaken. En ik wil niet somber doen, maar er ligt een kans op de loer dat XP binnenkort gaat zeggen: doe het zelf maar...

Edit: dat Palmprobleem later eens bekijken, eerst dit.

Laatst bewerkt:
Ha boeing_737, mijn outlook doet het weer. svchost houdt zich nu ook rustig, dus die problematiek lijkt uit de wereld. Zit ik alleen nog met die Palm software. Hoe krijg ik die weer aan de praat?

Staat de software ook nog in de lijst van te wijzigen of verwijderen programma's, bij Software?

Ja, daar staat de software nog steeds. Als ik die daar weg wil halen vraagt XP weer waar de palmdesktop.msi staat en als ik dat aangeef, komt de melding dat dit ongeldig is. Starten in veilige modus lost dit probleem ook niet op.
Hoe kom je uit deze vicieuze cirkel?

De Windows Installer Cleanup Utility heb ik gedraaid. Er komt een lijst, en ik heb de Palm verwijderd. het werkt!!! Ik kan nu vanf de CD installeren.
Hartelijk dank voor deze gouden tip.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat je gedaan hebt, maar na de installatie krijg je in Start, Alle software een snelkoppeling en als je daarop klikt zie je dit.

Laatst bewerkt:
Ha boeing_737, Je tip heb ik opgevolgd en uit de lijst heb ik de Palm verwijderd. Vervolgens de Palm software weer geinstralleerd, en deze keer lukte het. Dank voor je gouden tip.

Hoe wordt ik administrator om de cleaner te installeren?

Windws XP voorgeinstalleerd gekocht op mijn Medion PC.

Ik ben wel herkenbaar als beheerder, doch niet als Administrator.
Wil ik nu de Cleaner utility toepassen, zoals hierboven bescchreven, dan krijg ik te zien dat ik dit programma niet kan uitvoeren omdat ik geen Administrator ben.

Toch ben ik eigenaar van deze PC! Hoe nu verder?

Met dank

Paul

XP-pro of XP-home?
Voordat je je aanmeldt bij XP, kan je met ctrl-alt-del in het administrator scherm terechtkomen. Heb je dat al geprobeerd?

Je kan ook eens in veilige modus starten (F8-toets gebruiken voordat XP geladen wordt) en je dan als administrator aanmelden.

Maar als je een beheerder bent, moet je alle rechten hebben en dus CCleaner kunnen installeren. Heb je de installatie als eens in veilige modus gedaan?

XP Home-edition

Ga aan de gang met je suggesties.

Bedankt zover.

Paul

Laatst bewerkt:
Administator zichtbaar!!

Mede dank zij de tips is administrator nu zichtbaar als inlogaccount.

Administrator vraagt nu om een paswoord.

Ik kan me niet herrinneren ooit een paswoord ingevoerd te hebben daar de software geinstalleerd geleverd is.

Ik denk dat ik de rest wel kan oplossen.

Met dank,

Paul

Als je nooit een wachtwoord ingevuld hebt, kan je het veld leeglaten en op ok drukken. Dat moet goed gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan