svchost.exe 100% cpu gerbuik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarten16

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2006
Mijn pc heeft een erg hoog cpu-gebruik de laatste tijd en vooral het proces svchost.exe is hiervan de oorzaak. Ook zet mijn pc zichezelf regelmatig uit en start dan meteen weer opnieuw op. Ik heb gelezen dat dit weleens iets te maken zou kunnen hebben met het proces svchost.exe. Hoe kan ik het proces svchost.exe minder cpu-gebruik laten kosten en kan ik voorkomen dat me pc iedere keer reboot?
Alvast bedankt,
groetjes maarten

Meestal

Meestal is er wat anders, want het is eigenlijk een service voor toepassingen. Als svchost een eigen leven gaat leiden, dan zou ik het niet weten.

Controleer op spyware en virussen.

Eric:thumb:

P.S. bij deze computer, eigenschappen even automatisch opstarten uit zetten, dan kun je je blue screen lezen, mogelijk kom je er dan achter waarom hij opnieuw opstart.

Laatst bewerkt:
Ik heb met SpyBot search and destroy gescand ad-aware en avg. Geen van alle vinden ze iets van spyware virussen. Mijn cpu gebruik is nu wel minder omdat ik het programma bootvis een keer heb gebruikt. Het uitvallen en opnieuw opstarten van de pc blijft echter wel.

Dat jou pc reboot heeft dat niet iets te maken met een warmteprobleem? dan reboot een systeem namelijk. Je zou het kunnen checken met everest. Of natuurlijk even in je bios kijken hoe het met de temps van je cpu ect gesteld is.

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf niet heel handig met computers (zoals je misschien al wel merkte) en nou is mijn vraag. op het moment dat ik everest start staat er alleen sensors klik ik erop staat er trial version en kan ik niks zien.. hoe zou ik dat wel kunnen zien of op eventueel een andere manier?
groetjes maarten

Beste Maarten

Download Everst Home. Jij heb de betaalde versie en ja die doet het niet.

Twee zaken:
  1. Het kan dus temperatuur zijn
  2. Maar ook een driver, dus automatisch opstarten uit zetten
Hij start dan ook niet meer automatisch op als hij te warm wordt.

Ben ik flauw als ik zeg: "Wel doen wat ik voorstel"

Eric:p

Heb automatisch opstarten uitstaan en even gekeken hoe heet de cpu was. Hij is rond de 40 graden hele tijd dus dat valt volgens mij redelijk mee.. Nu maar wachten tot me pc weer uitvalt om te zien wat er staat.

Misschien even kijken hoe warm je pc is meteen na het uitvallen van je pc.
Dus meteen nadat je pc opnieuw opgestart is even met everest de temps bekijken.
40 graden lijkt me idd een prima temperatuur :)

Knap hoor

Het is bij mij in de kamer al meer dan 30 graden, dus in mijn PC nog een stukje warmer.

Dus als die van jou op 40 staat, ben je erg goed bezig of je hebt een airco aan staan.

Als je je blue screen krijgt even noteren wat voor melding met in ieder geval het eerste nummer (zoiets als 0x000000E1).

Eric.:thumb:

@ ReMM, dat heeft geen zin want je koelblok dissipeert alle warmte. Je kunt MBM5 of SpeedFan een log laten maken. Dan kun je achteraf zien hoe heet hij was. Wel je log op append zetten hoor.

Laatst bewerkt:
Als je een goede cooler hebt.....
Ik heb met dit warme weer ook een CPU temperatuur van 'maar' 37 graden.
Als ik hem heel veel ga gebruiken dan wil hij nog wel eens oplopen naar 40 graden, maar hoger issie nog nooit geweest met deze cooler.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan