svchost.exe 50-100% cpu gebruik.

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Mijn CPU gebruik varieert tegenwoordig van 50 tot 100%, de hele dag door, ook al doe ik niets en zijn er geen toepassingen in taakbeheer te zien. De boosdoener is svchost.exe>> Systeem ( er zijn er meer) Kijk in taakbeheer onder processen. Heb natuurlijk gegoogled. Kwam onder andere tegen dat HP printersoftware verantwoordelijk zou kunnen zijn. Heb alles van HP verwijderd met een speciaal HP uninstallprogramma zodat alles grondig was verdwenen. Alleen hielp het niets. Aanbevelingen de file een andere naam te geven en te deleten lukte niet. Heb hem in Vista wel weten te verwijderen, ( door zelf eigenaar te worden) maar na herstart kreeg ik een zwart scherm met alleen de muiscursor te zien. Heeft zeer veel moeite gekost weer te herstarten, want ik kreeg continue blauwe schermen. Maw nog steeds een cpu gebruik van tegen de 100% continue, dus wie weet raad??? Vista Ultimate, 4 gig geheugen, Athlon 64 2x 6000 processor.

dit zou zeker niet aan je processor liggen, heb hier zelf ook een 6000+ 64 Bit draaien,
heeft bij mij nog nooit vast gestaan, nog niet in de aller zwaarste games :)
ik denk dat je met een virus te maken hebt...
download malewarebyte anti maleware even en laat hem eens scannen,
je kunt ook een systeem herstel uitvoeren van voordat dit zich voor doet....

probeer het svchost process eens uit te zetten via windows taak beheer...

dit zou zeker niet aan je processor liggen, heb hier zelf ook een 6000+ 64 Bit draaien,
heeft bij mij nog nooit vast gestaan, nog niet in de aller zwaarste games :)
ik denk dat je met een virus te maken hebt...
download malewarebyte anti maleware even en laat hem eens scannen,
je kunt ook een systeem herstel uitvoeren van voordat dit zich voor doet....

probeer het svchost process eens uit te zetten via windows taak beheer...[/QUOT

Ik kan hem uitzetten en dan heb ik een 2% cpu! maar dat gaat niet ongestraft als er bijv wat anders ook aan de gang is..

Allemaal niets geholpen. Geformateerd en nieuwe install Processor weer op 0%

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan