svchost.exe loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Berichten
1.636
Sinds kort duurt booten bij mij tot wel 10 minuten! Ik heb vandaag nog gekeken welk proces 100% CPU opvreette, en het bleek één van de svchost processen te zijn (netwerkservice). Deze neemt lange tijd 100% CPU in beslag, waarna alles weer soepeltjes verloopt.
Ik zou niet weten waardoor dit komt, ik heb niks extra's geïnstalleerd of weggehaald de laatste paar dagen :confused:
Weet iemand wat ik kan doen?
 
Meer informatie
Het bestand Svchost.exe bevindt zich in de map %SystemRoot%\System32. Tijdens het opstarten controleert Svchost.exe de sectie met services van het register. Op basis daarvan wordt een lijst samengesteld met services die moeten worden geladen. Er kunnen meerdere sessies van Svchost.exe tegelijkertijd worden uitgevoerd. Elke Svchost.exe-sessie kan een verzameling services bevatten, waarvan afzonderlijke services kunnen worden uitgevoerd, afhankelijk van hoe en waar Svchost.exe wordt gestart. Daardoor kunnen beheer en foutopsporing beter en gemakkelijker worden uitgevoerd
 
Systemizer X100 zei:
Hmm, net een scan gedaan, niet veel speciaals gevonden, twee virussen in bestanden die iets met een Java installer te maken hadden :confused:

Ik vind twee virussen best wel bijzonder.
Gevonden door Housecall ?
 
Heeft svchost.exe ook serverrechten in je firewall? Zo ja, schakel dat uit en zie hoe t dan gaat.

Je zou ook nog een HijackThislijstje kunnen maken, temeer omdat er wel iets gevonden is. :)
 
ikself zei:
Heeft svchost.exe ook serverrechten in je firewall? Zo ja, schakel dat uit en zie hoe t dan gaat.

Je zou ook nog een HijackThislijstje kunnen maken, temeer omdat er wel iets gevonden is. :)

Ik denk niet dat het aan de firewall ligt, ik heb op dit moment geen firewall geïnstalleerd namelijk, en het heeft altijd gewerkt met de router firewall. Ik zal op Nucia wel even een Hijackthis log posten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan