svchost.exe win32/jeefo.A virus help?

Status
Niet open voor verdere reacties.

niensie

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
ik krijg steeds deze error :
2uhaff8.jpg

ik weet niet bepaald wat ik moet doen.. als ik op schonen druk komt er nog een fout melding dat dat niet kan..

weet iemand wat ik moet doen?

ok nu denk ik dat het mischieen aan mijn virus scanner licht, hij ziet bestanden van adobe reader en sommige games ook als dat virus..

ik heb: ESET NOD#@ Antivirus 4.0.467.0

Niet gek dat dat niet kan, en dat is ook niet slim. Dit is één van de Windows-processen, ik weet niet wat voor doel het heeft maar het is wel belangrijk, net als explorer.exe. Kan het verwijderen en daarna met de Windows installatieschijf het bestand opnieuw terugzetten.

Niet gek dat dat niet kan, en dat is ook niet slim. Dit is één van de Windows-processen, net als explorer.exe.
Ja en nee.:p

Gezien de locatie van het bestand C:\Windows\svchost, zie screenshot, lijkt het mij geen Windows proces.

De naam is echter inderdaad wel afkomstig van een Windows proces;
Het bestand Svchost.exe bevindt zich in de map %SystemRoot%\System32. Tijdens het opstarten controleert Svchost.exe de sectie met services van het register. Op basis daarvan wordt een lijst samengesteld met services die moeten worden geladen. Er kunnen meerdere sessies van Svchost.exe tegelijkertijd worden uitgevoerd. Elke Svchost.exe-sessie kan een verzameling services bevatten, waarvan afzonderlijke services kunnen worden uitgevoerd, afhankelijk van hoe en waar Svchost.exe wordt gestart. Daardoor kunnen beheer en foutopsporing beter en gemakkelijker worden uitgevoerd.
Bron;
http://elektronica-en-internet.kwero.nl/software/809-svchostexe.html

@crach:

Maar het proces is toch wel belangrijk bij het opstarten? Ik zou het virus gewoon verwijderen en het bestand er opnieuw opzetten, maar dit zei ik al eerder.

Wat moet je met het bestand doen. Deze staat niet eens op de goede locatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan