Svchost.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanoj123

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Ik heb een vrij trage computer met niet zoveel RAM-geheugen. Om die reden openen ik af en toe eens Windows Taakbeheer, om te zien of er geen programma's meedraaien die geheugen afsnoepen. Hierbij staat altijd het proces Svchost.exe, en dat neemt meestal vrij veel geheugen in. Wat is dit precies en kan ervoor zorgen dat het minder geheugen gebruikt of gewoon afsluiten?

mvg
Sanoj123

Dat is een service van Windows, die er voor zorgt voor iets met netwerk ofzo...
En het is normaal dat hij er meerdere keren instaat

svchost.exe: SerViCeHOST
het programma dat de services draait, zoals de Windows Firewall, de Thema's, de Lettertypen (Fonts), TCP/IP (internet), enz.

Het is niet meer dan normaal dat deze het overgrote deel van je geheugen gebruikt. Behalve dat je ze niet kunt stoppen, zou ik het ook niet doen... :cool:

Hoi !

svchost.exe komt een aantal keren voor in je taakbeheer.

Het beslaat meestal een aantal taken, waaronder ook aut. update's.

Zet je automatische update's es uit, reboot, en mogelijk is je probleem hiermee opgelost.

Oorzaak is een van de laatste Microsoft-update's.

Greetz,

Harry.

Het verschijnen van diverse keren svchost in taakbeheer is normaal. Elke taak van svchost herbergt een aantal verschillende opdrachten. Met de ene svchost worden een aantal taken opgestart, met de volgende svchost een aantal andere taken ... en ga zo maar verder. Kan best dat je tussen de 5 en 10 aanduidingen van svchost hebt in taakbeheer. Uitschakelen van deze svchost is uit den boze, want zo worden de daaraan verbonden taken niet automatisch meer opgestart. Vermits dit een essentieel Windows-onderdeel is, dat bovendien permanent taken uitvoert, kan het inderdaad behoorlijk wat geheugen gebruiken (afhankelijk van de taken die het stuurt)..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan